تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت نفت به پایین سطح حمایت ۳۶٫۷۲ دلار/بشکه رسیده است به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۳۵٫۹۴ کاهش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث کاهش بیشتر به سطح ۳۴٫۶۸ خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۳۶٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار داشت که شکسته شد و این موج از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) شکل گرفته است و با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۳۶٫۷۲ برای امروز باید منتظر کاهش قیمت نفت به سطح ۳۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) باشیم.

احتمال ریزش سنگین قیمت نفت به پایین سطح حمایت ۳۴٫۶۸ اندکی کم است و فعلا صعود دوباره قیمت به سوی سطح مقاومت ۳۸٫۹۹ نیازمند انرژی و پتانسیل کافی برای تغییر جهت حرکت اصلاحی قیمت و یا مکث زمانی قیمت در محدوده فعلی می باشد.

با توجه به کندل چند روز اخیر قیمت نفت در حال حاضر پتانسیل بالایی در افزایش ندارد و قیمت به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در شرایط همین سطوح بین ۳۵٫۹۴ و ۳۸٫۹۹ دارد. در محدوده نزدیکی ۳۵٫۹۴ یا ۳۴٫۶۸ می توان به فکر افزایش قیمت نفت بود و حد استاپ پایین سطح حمایت ۳۴٫۶۸ قرار دارد ولی باید در صورت شکست این سطح حمایت، نمودار قیمت نفت مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

بدین ترتیب قیمت نفت همچنان در کوتاه مدت متمایل خواهد بود تا در این بازه بین سطوح ۳۵٫۹۴ و ۳۸٫۹۹ به نوسان بپردازد و پس از آن چنانچه قدرت لازم برای شکست مقاومت ۳۸٫۹۹ را بدست آورد می بایست منتظر پیشروی قیمت نفت به سطح ۴۰٫۰۱ دلار/بشکه بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۳۸٫۷۵ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش تا نزدیکی سطح ۳۸٫۰۰ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش تا هدف نزدیکی ۳۸٫۰۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است کاهش اخیر قیمت نفت برنت از سطح ۴۱٫۱۸ (بالاترین سطح ۸ مارس) در قالب پنج موج کوچک بوجود آمده است که موج چهارم یعنی موج d به احتمال زیاد در حوالی سطح ۳۹٫۷۹ به پایان رسیده است و بعد از آن باید منتظر ریزش قیمت نفت برنت در موج e باشیم که می تواند قیمت نفت برنت را تا نزدیکی سطح ۳۸٫۰۰ پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطح ۳۹٫۷۹ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) به ۴۱٫۴۸ است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳۲٫۳۷ (پایین ترین سطح ۲۴ فوریه) به ۴۱٫۴۸ می باشد.

به باور ما موج آخر یعنی موج e به احتمال زیاد از اطراف سطح مقاومت ۳۹٫۷۹ یا ۴۰٫۱۵ شروع خواهد شد و قیمت نفت برنت را تا سطوح ۳۸٫۷۵ و ۳۸٫۰۰ پایین خواهد کشاند. بنابراین برای امروز روند امروز نفت برنت فعلا اصلاحی است و برای ورود جدید باید منتظر سیگنال ورود باشیم و طبق سیگنال های اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت فعلا باید شاهد اصلاح قیمت باشیم و اهداف امروز برای سطوح ۳۸٫۷۵ و ۳۸٫۰۰ دلار/بشکه قرار دارند که در چارت پایین مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت