تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۸۹۷ دلار/تن را بشکند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۸۴۸ صادر خواهد کرد.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۶ (پایین ترین سطح ۱ مارس) به ۵۰۵۹ (بالاترین سطح ۴ مارس) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در تلاش روز گذشته خود موفق به لمس مجدد سطح ۵۰۵۹ نشد که همین به معنای تکمیل شدن موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) است که می تواند بری امروز باعث ریزش قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۸۹۷ شود.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۴۹۵۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر شکسته شود باعث افزایش جزئی و محدود به سطح مقاومت ۴۹۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حال حاضر قیمت مس دقیقا با خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی درگیر است و پیش بینی می شود امروز نتواند حرکت قابل توجهی برای صعود از خود نشان دهد و بررسی نمودار مس فعلا قیمت را در حال تشکیل یک حرکت کاهشی به سوی سطوح ۴۸۹۷ و ۴۸۴۸ دلار/تن نشان می دهد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۲۷ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۱۵۰۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) قرار دارند که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

به باور ما براساس بررسی ساختار امواج الیوت، روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) به پایان رسیده است و دوباره در هفته های آینده به سوی سطح ۱۴۳۲ ریزش خواهد کرد و تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت.

برای امروز تنها افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۵۰ به معنای آن است که شکست اخیر سطح حمایت ۱۵۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکست مطمئن و کاملی نبوده است و این احتمال را بوجود خواهد آورد که قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره به سوی سطح ۱۵۶۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نزدیک شود.

در هر صورت برای امروز براساس نکاتی که در بالا بدان اشاره کردیم چنانچه انرژی لازم و کافی برای کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی فراهم شود، آنگاه قیمت در مسیر رسیدن به هدف ۱۵۲۷ و پس از آن سطح ۱۵۰۹ دلار/تن قرار خواهد گرفت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم