تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که بدان اشاره کردیم برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سطح حمایت ۹۵٫۵۶۹ اصلاح کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سطح حمایت بعدی ۹۳٫۸۰۸ صادر می کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۷۲٫۶۹۶ (پایین ترین سطح ۴ مه ۲۰۱۱) تشکیل شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در آستانه شروع نشست دو روزه FOMC و اعلام نرخ بهره جدید ایالات متحده آمریکا که از امشب صورت خواهد گرفت و سرنوشت نرخ بهره بانک فدرال فردا شب مشخص خواهد شد احتمالا تا قبل از این خبر قیمت در نزدیکی سطح ۹۵٫۵۶۹ مورد حمایت قرار گیرد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است نوسانات اخیر قیمت شاخص دلار آمریکا در قالب یک الگوی مثلث شکل در نوسان بوده است که جزو الگوهای افزایشی ادامه دهنده می باشد.

این موضوع نشان می دهد که قیمت شاخص دلار آمریکا به احتمال زیاد در اطراف سطح حمایت ۹۵٫۵۶۹ به کف الگوی مثلث برخورد خواهد کرد و پس از آن احتمال از سرگیری روند افزایشی قیمت دلار آمریکا وجود دارد اما اگر کندل روزانه زیر این سطح بسته شود دیگر در چنین شرایطی به سر نخواهیم برد و احتمال ریزش به سطح ۹۳٫۸۰۸ بوجود خواهد آمد.

از منظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم، روند حرکت صعودی شاخص دلار آمریکا پس از برخورد به کف الگوی مثلث باز هم ادامه یابد و فعلاً تا قبل از خبر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه باید منتظر بمانیم تا قیمت کمی به نزدیکی سطح حمایت ۹۵٫۵۶۹ برسد و بعد از آن باید دید موفق به شکست کامل این سطح حمایت می شود یا نه.

طبق پیش بینی ها انتظار می رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بدون تغییر همان رقم قبلی بین %۰٫۲۵ تا %۰٫۵۰ باقی بماند و حدود ۳۰ دقیقه بعد از اعلام نرخ بهره بانکی، خانم یلن کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. آنچه بر اهمیت این سخنرانی خواهد افزود، اعلام دیدگاهها و چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۶ در اولین نشست خبری یلن در سال جدید است.

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت به سوی سطوح ۱٫۱۰۶۵ و ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۵۰ که هم اکنون سطوح حمایت جدید تلقی می شود، نزدیک شده است و خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه گذشته و سطوح فیبوناچی مهم در اطراف این منطقه قرار دارند و تنها در صورت بازگشت قیمت به پایین سطح ۱٫۱۰۵۰ احتمال شروع حرکت کاهشی بوجود خواهد آمد.

چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود هدفهای نزولی بعدی یورو به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۱۰۴۴ ، ۱٫۱۰۳۳ و ۱٫۱۰۱۸ خواهند بود و در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۱۱۲۷ ، ۱٫۱۱۴۴ و ۱٫۱۱۶۱ باعث افزایش دوباره به سوی سطوح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۱۶ خواهد شد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۲۵٫۱۵ که بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۲۳٫۰۳ به ۱۲۷٫۲۸ می باشد که اگر موفق به شکست این سطح و کندل روزانه پایین آن شود سیگنال فروش به سطح ۱۲۴٫۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد کرد. در زوج ارز پوند – دلار آمریکا با توجه به نظر سنجی های جدید امروز از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چنانچه پوند قادر به عبور از سطح حمایت ۱٫۴۱۴۰ باشد، احتمال کاهش تا نرخهای پایین ۱٫۴۱۰۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا