تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت نفت دوباره به بالای سطح مقاومت ۳۶٫۷۲ دلار/بشکه رسیده است و دیروز هم طبق پیش بینی ها نتوانست به پایین سطح حمایت ۳۵٫۹۴  برسد و اگر به همین صورت بالای سطح مقاومت ۳۶٫۷۲ تثبیت شود باعث افزایش دوباره قیمت نفت به سطوح ۳۸٫۲۲ و ۳۸٫۹۹ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۳۵٫۹۴ بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار داشت که دیروز موفق به شکست این سطح نشد و این موج از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) شکل گرفته است و با توجه به عدم توانایی قیمت نفت در شکست سطح حمایت ۳۵٫۹۴ و افزایش دوباره قیمت به بالای سطح ۳۶٫۷۲ برای امروز باید منتظر تقویت قیمت نفت به سطوح ۳۸٫۲۲ و ۳۸٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) باشیم.

از این رو برای امروز احتمال ریزش سنگین قیمت نفت به پایین سطح حمایت ۳۵٫۹۴ دشوار است و فعلا صعود دوباره قیمت به بالای سطح مقاومت ۳۶٫۷۲ حکایت از تقویت مجدد قیمت نفت دارد اما عبور قیمت از سطح مقاومت ۳۸٫۹۹ نیازمند انرژی و پتانسیل کافی برای تغییر جهت حرکت اصلاحی قیمت و یا مکث زمانی قیمت در محدوده فعلی می باشد که اخبار امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا پتانسیل چنین حرکتی را دارند.

با توجه به کندل قیمت نفت بالای سطح ۳۶٫۷۲ در حال حاضر پتانسیل خوبی در افزایش قیمت نفت دیده می شود و به احتمال زیاد با توجه به کف دو قلوی ساخته شده هنوز قیمت نفت میل به ماندن در شرایط افزایشی به سوی نرخهای بالای ۴۰٫۰۱ دارد.

همانطور که روز گذشته گفتیم در محدوده نزدیکی سطح حمایت ۳۵٫۹۴ می توان به فکر افزایش قیمت نفت بود و حد استاپ پایین سطح حمایت ۳۴٫۶۸ قرار دارد. یادآوری می شود که برای امروز باید در صورت شکست سطح حمایت ۳۵٫۹۴ نمودار قیمت نفت مجددا مورد بررسی قرار گیرد زیرا ممکن است تا سطح ۳۴٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) اصلاح کند که هنوز چنین اتفاقی نیافتده است.

بدین ترتیب قیمت نفت آمریکا همچنان در کوتاه مدت متمایل خواهد بود تا در این بازه بین سطوح ۳۵٫۹۴ و ۳۸٫۹۹ به نوسان بپردازد و پس از آن چنانچه قدرت لازم برای شکست مقاومت ۳۸٫۹۹ را بدست آورد می بایست منتظر تقویت قیمت نفت به سطح ۴۰٫۰۱ دلار/بشکه بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح ۳۸٫۷۵ دلار/بشکه دوباره سطح ۴۰٫۱۵ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود و حداقل دو ساعت بالای آن بسته شود سیگنال خرید تا نزدیکی سطح ۴۱٫۴۸ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال خرید تا هدف نزدیکی ۴۱٫۴۸ صادر می کند و دوباره خریداران را وارد بازار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است کاهش اخیر قیمت نفت برنت از سطح ۴۱٫۱۸ (بالاترین سطح ۸ مارس) در قالب پنج موج کوچک بوجود آمده است که دیروز موج چهارم یعنی موج d  در سطح ۳۹٫۷۹ به پایان رسید و بعد از آن شاهد برگشت قیمت نفت برنت در موج e بودیم که البته در این موج نتوانست خود را به پایین سطح حمایت ۳۸٫۰۰ برساند و به خاطر همین امروز دوباره به بالای سطح ۳۹٫۳۳ افزایش یافته است و در تلاش برای عبور از سطوح مقاومت ۳۹٫۷۹ و ۴۰٫۱۵ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطح ۳۹٫۷۹ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) به ۴۱٫۴۸ است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت کاهشی محدود به سطح حمایت ۳۸٫۷۵ و ۳۸٫۰۰ می باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی می باشند که در نمودار زیر دیده می شوند.

به باور ما موج آخر یعنی موج e به احتمال زیاد در اطراف سطوح حمایت ۳۸٫۳۰ و ۳۸٫۰۰ تکمیل شده است و قیمت نفت برنت را دوباره به سطوح بالای ۳۹٫۷۹ و ۴۰٫۱۵ افزایش خواهد داد و برای امروز روند نفت برنت فعلا افزایشی است و برای ورود جدید باید منتظر سیگنال ورود بالای سطح ۴۰٫۱۵ باشیم و طبق سیگنال های اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت فعلا باید شاهد تقویت قیمت باشیم و اهداف امروز سطوح ۳۹٫۷۹ و ۴۰٫۱۵ دلار/بشکه قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت