تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز مهمترین تمرکز بازار برگزاری نشست FOMC (شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی ایالات متحده) و انتشار بیانیه در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران است و هرچند که انتظار نمی رود تغییری در میزان نرخ بهره صورت گیرد، اما همه در این انتظار هستند با ببینند آیا این بار، خصوصاً پس از اعلام آماری مثبت اشتغال و احتمال افزایش امروز آمار خالص تورم مصرف کنندگان و بهبود بازار مسکن، مواضع ریس بانک فدرال قوی تر خواهد بود یا نه.

معاملات کوتاه مدت نرخ بهره بانک فدرال- که نشان دهنده انتظار بازار از میزان آتی نرخ بهره بانک فدرال است- هم اکنون ۵۰% احتمال افزایش ۲۵ واحد نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن را نشان می دهد. در حال حاضر بازار در حدود %۸۰ انتظار دارد که نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری حداقل یک پله افزایش یابد و %۴۲ احتمال دو پله افزایش و %۱۳٫۵ احتمال سه یا چهار پله افزایش نرخ بهره بانک فدرال را نشان می دهد.

از این رو، بیانیه اعلام نرخ بهره آمریکا که امشب منتشر خواهد شد و همچنین کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی آمریکا بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود زیرا می تواند جهت تصمیم گیریهای آتی بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

در مجموع انتظار داریم تغییراتی هرچند اندک در سیاستهای بانک فدرال دیده شود. اگر در بیانیه امشب به افزایش بیش از یک پله افزایش نرخ بهره در سال جاری اشاره شود این خبر باعث تقویت شاخص دلار آمریکا می شود، در غیر این صورت منجر به اصلاح آن خواهد شد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که روز گذشته نیز اشاره شد، یورو برای تثبیت پایین سطوح حمایت ۱٫۱۰۷۱ و ۱٫۱۰۳۸ فعلا با دشواریهای زیادی روبرو است و کندل روزانه می بایست پایین سطح ۱٫۱۰۳۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) بسته شود تا مجدد فروشندگان بتواند با تارگتهای احتمالی ۱٫۰۹۹۴ و ۱٫۰۸۲۵ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس) و ۱٫۰۸۱۰ وارد بازار شوند.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۱۳۵ باعث افزایش امیدواری خریداران با هدفهای ۱٫۱۲۱۸ (بالاترین سطح ۱۰ مارس) و ۱٫۱۲۳۹ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) می شود و چنانچه قیمت بتواند بالای سطح ۱٫۱۲۳۹ تثبیت شود سیگنال خرید قوی تا سطح ۱٫۱۳۷۶ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) صادر خواهد کرد.

از این رو نکته قابل توجهی در خصوص این زوج وجود ندارد بنابراین باید بعد از خبر امشب منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطوح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و این احتمال وجود دارد که روند اصلی پس از خبر امشب شکل گیرد و بنابراین حرکت قیمت مابین سطوحی که اشاره شد، ادامه خواهد یافت.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا انتظار می رود با ادامه کاهش قیمت و پس از رسیدن به سطوح پایین ۱٫۴۰۳۲ (پایین ترین سطح ۳ مارس) فرصتهای فروش مجدداً با هدف ۱٫۴۰۰۰ و ۱٫۳۸۹۵ (پایین ترین سطح ۲۹ فوریه) ایجاد شود و اعلام تصمیم FOMC مهمترین اخبار امروز خواهد بود.

از آنجاییکه قیمت پوند خود را پایین سطح ۱٫۴۱۰۵ تثبیت کرده است و نوسان نماهای تکنیکال سیگنال فروش صادر کرده است، احتمال شروع مجدد حرکت نزولی به سوی سطح ۱٫۴۰۳۲ وجود دارد و در کوتاه مدت، تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۴۱۳۶ ، ۱٫۴۱۵۹ و ۱٫۴۱۹۷ قرار دارد، روند حرکت نزولی است و تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۴۱۹۷ باعث افزایش به سوی سطوح ۱٫۴۲۸۶ و ۱٫۴۳۰۷ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا