تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در تایم فریم ۱ ساعته در بازار جهانی قیمت اونس طلا همانطور که ملاحظه می فرمایید قیمت مابین نرخهای ۱۲۳۸ و ۱۲۷۳ در نوسان است تا با شکست یکی از این سطوح جهت بازار مشخص گردد. اگر امروز اتفاق خاصی نیافتد و از آنجایی که فردا نیز بازارهای آمریکا تعطیل هستند ، انتظار داریم که پس از خبر روز جمعه  (NFP )  قطعا یکی از این دو خط شکسته شوند .

 همچنین اونس نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برد و خبر روز جمعه تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد . در قیمت جهانی اونس طلا این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین سطوح فیب ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۴۲۳ ( بالاترین سطح روز ۶ ژوئن) به ۱۱۸۰ شکل گرفته است و هنوز قیمت موفق نشده است از سطوح فوق عبور کند.

 به باور ما اونس طلا اولین حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۱۸۰ را تکمیل کرده است و به احتمال زیاد مقداری کوتاه نیز عقب نشینی خواهد کرد تا دوباره در حرکت اصلاحی قرار گیرد. در صورت افزایش قیمت می بایست به مقاومت در قیمت ۱۲۷۳ توجه شود. زیرا چنانچه این سطح شکسته شود می تواند موجب تقویت قیمت به سوی ۱۳۰۲ گردد.

با توجه به اینکه فردا نیز بازارهای آمریکا تعطیل هستند احتمالا با در نظر گرفتن این موضوع که از نظر تکنیکی بازار به شدت اشباع شده و از نظر فاندامنتالی نیز در انتظار گزارش اشتغال آمریکا (NFP) بسر می بریم ، فعلا تا روز جمعه خبر چندان مهمی را نیز انتظار نداریم و احتمال اینکه این یکی دو روز بازار در ثبات (Consolidation) باشد بسیار است .

البته دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم . اخبار اقتصادی روز جمعه از آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهد بود . به نظر می رسد فارغ از جهت احتمالی اونس طلا به محض بسته شدن اولین کندل روزانه بالای سطح ۱۲۷۳ یا پایین ۱۲۳۸ رفتار مواج (ترندی ) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی های Break out   وTrend following   باشد . 

بنابراین از بالا شکست کامل سطح ۱۲۷۳ موجب افزایش به سوی ۱۳۰۲ و از پایین شکست کامل سطح ۱۲۳۸ موجب کاهش به سوی منطقه ۱۲۳۰ و ۱۲۲۵ می شود. تا آن زمان منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند. لازم به ذکر است که شکست زمانی تایید خواهد شد که قیمت حداقل بتواند ۲ ساعت بالای ۱۲۷۳ یا پایین ۱۲۳۸  تثبیت شود.

نموار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا