تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۱٫۰۰ دلار/بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطوح مقاومت ۳۸٫۹۹ و ۴۰٫۰۱ و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در چارت زیر نشان داده است که دیروز نیز بدان اشاره کرده بودیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت آمریکا از سطح مقاومت ۳۸٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) و ۴۰٫۰۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) عبور کرده است و هدف بعدی آن افزایش قیمت به سطح ۴۱٫۴۲ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۵۰٫۹۲ به ۲۶٫۰۵ قرار دارد و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است.

استمرار حرکت صعودی از بالای سطح حمایت ۳۵٫۹۴ به معنای شروع حرکت افزایشی از صعود هفته های اخیر از سطح ۲۶٫۰۵ است و در این جهت، هدف رسیدن به نرخ ۴۱٫۰۰ و ۴۱٫۴۲ است که در چارت پایین مشاهده می کنید و ما پیش بینی می کنیم قیمت نفت به سوی سطح ۴۱٫۴۲ افزایش یابد که در روزهای قبل نیز بدان اشاره کرده بودیم.

در نمودار زیر با توجه به کف دو قلوی ساخته شده تمامی حرکت افزایشی اخیر حکایت از صعود قیمت می کند و در صورتیکه قیمت به همین صورت در بالای سطح ۴۰٫۰۱ تثبیت شود، باید از هم اکنون قیمت نفت را در حوالی سطوح ۴۱٫۰۰ و ۴۱٫۴۲ دید و تحلیل تکنیکال و فاکتورهای فصلی از جمله دلایل اصلی تقویت قیمت نفت می باشد.

از منظر تحلیل فاندامنتال کاهش شاخص دلار آمریکا در واکنش به خبر روز چهارشنبه بانک فدرال رزرو آمریکا و اظهارات مقامات رسمی انرژی قطر مبنی بر آنکه اعضای کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان عمده نفت در ماه آینده راجع به ثابت نگه داشتن سطح تولیدات نفت بحث و گفتگو خواهند کرد نیز به تقویت بیشتر قیمت نفت کمک کرده است.

همانطور که روز گذشته گفتیم قرار است این مذاکرات در روز ۱۷ آوریل در دوحه برگزار شود و هیچ تغییری در سطح تولیدات نفت اوپک اعمال نشود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت در تلاش برای شروع حرکت صعودی به سوی سطوح ۴۱٫۰۰ و ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه است و در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی نفت را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که روز گذشته پیش بینی کرده بودیم، با اعلام اخبار مربوط به نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و احتمال تثبیت سطح تولیدات نفت اوپک در جلسه ماه آینده، قیمت نفت برنت فرصتی برای افزایش و جبران حرکت نزولی اخیر خود یافت و هر چند امروز خبر خاصی اعلام نخواهد نشد اما جهت بازار بر اساس اخبار روزهای گذشته تعیین خواهد شد و به بیان دیگر بازار مشغول هضم اخبار این چند روز اخیر است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است بازار نفت برنت به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و برای امروز همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۴۱٫۴۸ دلار/بشکه باقی مانده است. در سایر تحولات شاخص‌های مربوط به تحلیل تکنیکال هم نشانه دیگری قابل مشاهده است و آن ایجاد موج افزایشی d است که میتواند تائیدی بر مطالب بالا برای عبور از سطح مقاومت ۴۱٫۴۸ و افزایش به سوی سطح ۴۲٫۶۰ باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است فعلا قیمت نفت برنت درگیر مقاومت ۴۱٫۴۸ در اطراف خود می باشد که شروع روند افزایشی جدید آن مستلزم رهائی از این منطقه است و پایان انرژی اصلاح قیمت به معنای بیشتر شدن تعداد خریداران خواهد بود و این تقاضا بیش از قبل به احتمال زیاد قیمت نفت برنت را در مسیر رسیدن به هدف ۴۲٫۶۰ خواهد نمود که به این سطح پیشتر اشاره کرده بودیم.

از دیدگاه تکنیکال قیمت نفت برنت فعلا قادر به حرکت اصلاحی و نزولی نیست و بیشتر متمایل به افزایش قیمت می باشد و ورود به پوزیشن فروش دلیل تکنیکالی قانع کننده‌ای ندارد و حتی اگر هم در کوتاه مدت تضعیف شود این حرکتها را می توان به حساب امواج اصلاحی زودگذر گذاشت و از لحاظ تکنیکال ادامه افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۴۱٫۴۸ و ۴۲٫۶۰ محتمل ترین سناریوی موجود است.

ما از هم اکنون روند افزایشی را برای نفت برنت ادامه دار پیش بینی می کنیم و در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است و با توجه به اینکه مدت بسیاری در فضای روند خنثی بین سطوح ۴۱٫۴۸ و ۳۸٫۷۵ بوده است همانطور که روز گذشته اشاره کردیم به محض بسته شدن اولین کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۴۱٫۴۸ رفتار مواج (ترندی) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی خرید نفت برنت با هدف ۴۲٫۶۰ دلار/بشکه می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت