تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست ۱۲۰۸ تا سطح ۱۱۹۶ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۱۴ در نمودار پایین نشان داده است و از منظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت پایین سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۹ قرار دارد، معامله گران را به فروش بیشتر طلا ترغیب خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از کاهش ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده بود که امروز در بازار آسیا با قدرت شکسته شد.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح حمایت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطوح بعد از خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ می باشد که این سطح بر روی ۱۱۹۶ قرار دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که سطح ۱۱۹۶ نزدیک به حمایت دیگری در سطح ۱۱۹۲ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شود و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت اونس طلا پس از رسیدن به نزدیکی سطوح حمایت ۱۱۹۶ و ۱۱۹۲ شروع به حرکت اصلاحی کند.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۱۴ باعث برگشت قیمت اونس طلا به سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. امروز در ایالات متحده آمریکا تنها اخبار آمار مصارف و درآمدهای شخصی و آمار فروش خانه های معوقه آمریکا اعلام خواهد شد.

به نظر نمی رسد که این اخبار به افزایش انتظارات اخیر بازار برای اقدام ماه آوریل یا ژوئن بانک فدرال در افزایش نرخ بهره بانکی تاثیرگذار باشد اما نباید تاثیر خبر مهم آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه را نادیده گرفت، بدین معنی که اگر این میزان نسبت به حد انتظارات بازار (۲۰۸۰۰۰) افزایش زیادی داشته باشد، با توجه به اظهارات اخیر مقامات بانک فدرال مخصوصا بولارد، اوانس و هارکر شاید چشم انداز آتی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده یا ژوئن افزایش باشد.

اخیرا جیمز بولارد ریس بانک سنت لوییس با اذعان به بهبود اقتصاد و بازار اشتغال آمریکا قول مساعد برای ادامه افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آوریل یا ژوئن داد و همچنین سایر اعضای بانک فدرال به حداقل دو مرحله افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری اشاره داشتند اما گفتند که برنامه و زمان خاصی را برای افزایش نرخ بهره بانکی تدارک ندیده اند و افزایش نرخ بهره هنگامی صورت خواهد گرفت که اخبار اقتصادی با آن هماهنگی داشته باشند.

در هر صورت اظهارات تند مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا در روزهای اخیر و رشد روز جمعه آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه پایانی سال گذشته باعث کاهش قیمت جهانی اونس طلا به کمترین نرخهای یک ماهه گذشته شده است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا