تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه افزایش یابد و برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال سیگنال خرید صادر کرده است که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که این موج افزایشی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) در قالب پنج موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج ۵ در حال پیشروی به سوی سطح ۴۱٫۴۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۶٫۰۵ می باشد.

در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت در درون یک کانال افزایشی در نوسان بوده است که این کانال هدفی در حدود سطح ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه گرفته است که در هفته جاری به محض عبور کامل قیمت نفت از سطح مقاومت ۴۱٫۴۲ مورد توجه معامله گران نفت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کامل کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۳۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باعث نقض سناریوی افزایشی و فعال شدن دستورات فروش با حد تارگت ۳۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال چشم انداز حرکت قیمت نفت آمریکا همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۴۱٫۴۲ است و برای هفته جاری در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای این سطح، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدف ۴۵٫۰۵ هموار خواهد شد.

برای تغییر روند صعودی نیز همانطور که اشاره کردیم می بایست قیمت نفت به زیر نرخ ۳۸٫۴۹ یعنی کف کانال سقوط کند تا از کانالی که در درون آن قرار گرفته خارج شود و به سوی سطح حمایت ۳۵٫۵۵ حرکت کند. بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ تثبیت شده است در موج ۵ یا موج c هدف بعدی، یعنی رسیدن قیمت به نرخ ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه را برای بازار به تصویر کشده و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت افزایشی نفت باز هم ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ افزایش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۴۲٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) شکل گرفته است و به باور ما قیمت نفت برنت در حوالی سطح حمایت ۳۹٫۰۷ به این موج نزولی (۴) پایان خواهد داد.

پس از آن باید منتظر افزایش قیمت نفت برنت در موج (۵) باشیم که در روزهای آتی می تواند قیمت نفت برنت را در این موج تا سطح ۴۴٫۷۲ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است و ممکن است این استراتژی برای معامله گران تکنیکال قابل توجه باشد.

هر چند دستیابی نفت برنت به این هدف ۴۴٫۷۲ برای امروز بسیار بعید است اما می توان هدف واقع بینانه را به ترتیب سطوح ۴۱٫۲۳ و ۴۲٫۵۷ (خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی) در نظر گرفت که این حرکت افزایشی را تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) تایید کرده است.

بنابراین، همچنان روند حرکت افزایشی نفت برنت را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت فعلا در کوتاه مدت نیز ادامه داشته باشد. در چنین وضعیتی خریداران نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۳۹٫۰۷ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت