تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس هر چند بازار بورس فلزات لندن بسته است و نوسانات قیمت نخواهیم داشت اما از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم که بزودی قیمت مس سطح حمایت ۴۹۲۵ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۸۸۹ کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۳۰ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه) تشکیل شده اند. خط روند افزایشی از سطح ۴۴۳۰ نیز به هدف پایین تر یعنی سطح ۴۸۳۱ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹۸۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باعث برگشت قیمت مس به سطح ۵۰۳۱ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد و از آنجایی که امروز بازار لندن تعطیل است انتظار می رود حجم معاملات از فردا افزایش یابد.

به باور ما واکنش قیمت مس به نحوه عکس العمل سرمایه گذاران و معامله گران است که از فردا پس از تعطیلات چند روزه، به بازار باز می گردند و هر چند قیمت مس فعلا در محدوده ۴۹۲۵ تا ۴۹۸۴ در نوسان است اما احتمال شکست این سطح و کاهش بیشتر قیمت مس به پایین سطح ۴۹۲۵ زیاد است.

بنابراین بازگشت به روند صعودی تنها در صورتی خواهد بود که قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹۸۴ حداقل دو ساعت تثبیت شود در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم سقوط قیمت به زیر نرخ ۴۹۲۵ راه را برای سقوط بیشتر قیمت مس تا نرخ ۴۸۸۹ و در ادامه سطح ۴۸۳۱ دلار/تن هموار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تعطیلات در انگلیس، موجب پایین آمدن میزان نقدینگی در بازار شده است و هر چند برای امروز نوسان خاصی در بازار بورس فلزات لندن نخواهیم داشت اما از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم بزودی قیمت آن سطح حمایت ۱۴۷۰ دلار/تن را لمس کند و احتمال شکست این سطح و کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۹ وجود دارد.

ملاحظات تکنیکال و فاندامنتال دو عاملی مهمی است که فعالان بازار برای تعیین جهت حرکت قیمت فلزات لندن در آینده نزدیک به آن توجه خواهند داشت. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) قرار دارد.

این سطح موقتا مانع از استمرار موج نزولی به سوی سطح ۱۴۴۹ شده است اما انتظار داریم بعد از بازگشت معامله گران از تعطیلات این سطح حمایت ۱۴۷۰ بزودی شکسته شود و سیگنال فروش تا سطح ۱۴۴۹ صادر کند که این سطح کف موج B در نظر گرفته می شود.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۵۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم که این سناریو اندکی بعید به نظر می رسد.

بنابراین برای امروز چون بازارهای مالی انگلیس تعطیل هستند نوسانی نخواهیم داشت و هر چند دامنه واقعی معاملات این فلز مابین نرخهای ۱۴۷۰ تا ۱۴۸۵ است اما در هفته جاری بازگشت حرکت کاهشی و قرار گرفتن قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین سطح ۱۴۷۰ هدف ۱۴۴۹ دلار/تن را مشخص خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم