تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سوی سطوح ۹۶٫۸۴۴ و ۹۷٫۵۴۴ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۹۷۸ تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) به ۹۴٫۵۷۸ (پایین ترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده بود که هفته ی پیش با قدرت شکسته شد و هم اکنون سیگنال خرید تا سطوح ۹۶٫۸۴۴ و ۹۷٫۵۴۴ صادر کرده است. از این رو مقاومت بعد از ۹۶٫۸۴۴ بر روی سطح ۹۷٫۵۴۴ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت سه موجی قیمت از سطح ۱۰۰٫۳۹۰ (بالاترین سطح ۱۳ مارس ۲۰۱۵) تکمیل شده است و در هفته های آتی قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ نزدیک خواهد شد. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۹۷۸ که هم اکنون تبدیل به یک حمایت جدی شده است باعث ریزش قیمت به سطح ۹۵٫۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

از این رو تلاش شاخص جهانی دلار آمریکا برای تثبیت بالای سطح حمایت ۹۵٫۹۷۸ تاییدی از ادامه روند صعودی آن است و در هفته جاری در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۸۴۴ احتمال ادامه حرکت صعودی به ترتیب تا سطوح ۹۷٫۵۴۴ و ۹۸٫۲۴۴ بیش از پیش قوت خواهد گرفت و با توجه به اظهارات تند مقامات بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره، به نظر می رسد کماکان روند افزایشی دلار آمریکا قدرتمندانه ادامه یابد که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

امروز در زوج یورو – دلار آمریکا به دلیل تعطیلی بازارهای مالی اروپا به مناسبت عید پاک، انتظار می رود حجم معاملات امروز پایین باشد و در هفته جاری عمده توجه فروشندگان یورو به منطقه ۱٫۱۱۲۶ تا ۱٫۱۰۳۷ معطوف شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح ۱٫۱۱۲۶ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۰۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۱٫۱۰۵۷ (پایین ترین سطح ۱۶ مارس) و ۱٫۱۰۳۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) صادر خواهد کرد.

کلوز کندل روزانه این جفت ارز در پایین سطح ۱٫۱۰۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) در روزهای آتی راه برای فرود بیشتر یورو تا نرخهای ۱٫۰۸۲۵ و ۱٫۰۸۰۸ هموار خواهد کرد، این در حالی است که در حرکت صعودی سطح مقاومت اولیه بر روی ۱٫۱۲۰۰ و بعدی بر روی ۱٫۱۲۳۸ ، ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۸۵ قرار دارند.

امروز در زوج ارز پوند – دلار آمریکا سطح حمایت ۱٫۴۰۳۱ و سطح مقاومت ۱٫۴۲۰۲ از نظر تحلیل تکنیکالی مهم هستند و معامله گران پوند برای تعیین جهت به تحولات این هفته و شکست یکی از سطوح فوق توجه دارند. در حرکت نزولی فروشندگان می بایست قیمت پوند را به پایین سطوح حمایت ۱٫۴۰۵۱ و ۱٫۴۰۳۱ برسانند تا هدف نزولی ۱٫۳۹۰۱ (پایین ترین سطح ۱ مارس) نمایان شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی نیز چنانچه سطح مقاومت ۱٫۴۲۰۲ با قدرت شکسته شود و قیمت پوند بالای سطح ۱٫۴۳۶۳ بسته شود سیگنال افزایش به سوی سطوح ۱٫۴۵۱۴ و ۱٫۴۶۷۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) صادر خواهد کرد. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز قیمت می بایست خود را کاملا بالای سطح مقاومت ۱۲۷٫۴۰ حداقل یک روز تثبیت کند تا شکست سطح ۱۲۶٫۹۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تایید شود و هدفهای ۱۲۸٫۲۶ و ۱۲۸٫۹۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) مشخص گردد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۱۱۳٫۳۲ و ۱۱۲٫۷۳ قرار دارد، ادامه حرکت صعودی می تواند قیمت را تا سطوح ۱۱۳٫۸۲ و ۱۱۴٫۹۵ برساند که این محدوده در نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته قرار دارد و در حرکت نزولی تنها نفوذ قیمت به پایین سطح ۱۱۲٫۷۳ باعث برگشت به سوی سطوح ۱۱۲٫۲۹ و ۱۱۲٫۱۳ می شود. با توجه به تحولات اخیر قیمت چنین حرکتی می تواند قیمت این زوج ارز به ترتیب تا سطوح ۱۱۳٫۸۲ ، ۱۱۴٫۱۳ ، ۱۱۴٫۵۵ ، ۱۱۴٫۸۹ و ۱۱۴٫۹۵ برساند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا