تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا قبل از خبر سخنرانی یلن، ریس بانک فدرال رزرو آمریکا که قرار است امشب ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار گیرد، قیمت به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) آغاز کرده است در حوالی سطح ۱۲۲۹ با مقاومت مواجه شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت ۱۲۲۹ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) قرار دارد و تنها شکست این سطح مقاومت ۱۲۲۹ باعث سیگنال خرید تا سطح ۱۲۴۹ می شود.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج افزایشی c یعنی سومین موج از موج اصلاحی از سطح ۱۲۸۲ قرار گرفته است که این موج خود به پنج موج کوچک تر تبدیل شده است که موج کنونی در قالب موج iv شکل گرفته است که انتظار داریم در نزدیکی سطح ۱۲۲۹ تکمیل شود و پس از آن قیمت اونس طلا در موج v قرار گیرد تا سخنرانی یلن شروع شود و چنانچه به عدم تعجیل در افزایش نرخ بهره اشاره نماید باعث افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۲۹ می شود.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح ۱۲۰۸ با قدرت شکسته شود موجب ادامه فشارهای نزولی بر اونس طلا تا سطح ۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد شد که در چارت پایین مشخص است. یادآوری می شود در حرکت صعودی خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۱۲۲۹ با هدف ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وارد بازار خواهند شد.

با این حال از دیدگاه تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۲۲۹ تثبیت شده است هنوز هم به نظر می رسد که بازار متمایل است در موج (۴) حرکت کند و پس از تکمیل شدن این موج و سخنرانی یلن احتمال شکل گیری موج افزایشی یعنی موج (۵) به بالای سطح ۱۲۲۹ وجود دارد. از این رو فعلا قیمت در موج (۴) قرار دارد و انتظار می رود با تکمیل این موج و شروع موج افزایشی (۵) شاهد شکسته شدن سطح ۱۲۲۹ باشیم.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان و سخنرانی یلن به چشم می خورد و در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت اونس طلا بین سطوح ۱۲۰۸ و ۱۲۲۹ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت یا مقاومت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. امروز توجه اصلی بازار در سخنرانی یلن در باشگاه اقتصادی نیویورک در ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مساله چشم انداز اقتصادی و سیاست های پولی معطوف خواهد بود که بر قیمت اونس طلا تاثیر گذار است.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۲۲۹ به نظر می رسد که قیمت تا قبل از سخنرانی یلن بین سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۲۹ در نوسان باشد و بعد از آن شاهد افزایش قیمت اونس طلا باشیم و یادآوری می شود که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح ۱۲۲۹ و تثبیت قیمت در بالای آن می تواند به منزله پایان روند نزولی و افزایش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۴۹ تلقی شود که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا