تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر موفق به عبور از سطح ۴۰٫۱۳ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز گذشته) شود به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۴۲ افزایش یابد و برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ تثبیت شده است، سیگنال خرید صادر کرده است که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند که در چارت پایین مشخص است.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که این موج افزایشی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) در قالب پنج موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج ۵ در حال پیشروی به سوی سطح ۴۱٫۴۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۶٫۰۵ می باشد.

در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت در درون یک کانال افزایشی در نوسان بوده است که این کانال هدفی در حدود سطح ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه گرفته است که در هفته جاری به محض عبور کامل قیمت نفت از سطح مقاومت ۴۱٫۴۲ مورد توجه معامله گران نفت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کامل کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۳۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باعث نقض سناریوی افزایشی و فعال شدن دستورات فروش با حد تارگت ۳۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال چشم انداز حرکت قیمت نفت آمریکا همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۴۱٫۴۲ است و برای هفته جاری در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای این سطح، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدف ۴۵٫۰۵ هموار خواهد شد.

برای تغییر روند صعودی نیز همانطور که دیروز نیز اشاره کردیم می بایست قیمت نفت به زیر نرخ ۳۸٫۴۹ یعنی کف کانال سقوط کند تا از کانالی که در درون آن قرار گرفته خارج شود و به سوی سطح حمایت ۳۵٫۵۵ حرکت کند. بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ تثبیت شده است در موج ۵ یا موج c هدف بعدی رسیدن قیمت نفت آمریکا به نرخ ۴۱٫۴۲ است و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت افزایشی نفت باز هم ادامه داشته باشد مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود.

امروز هر چند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست اما به نظر می رسد پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد، اعلام گزارش ضریب اطمینان مصرف کنندگان و سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا و فردا آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت آمریکا

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۳۹٫۰۷ دلار/بشکه نزدیک شود و این موضوع را از سرگیری روند اصلاحی قیمت از سطح ۴۲٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت در موج (۴) قرار گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد. این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است که موج آخر یعنی موج e در حال برگشت قیمت نفت برنت به سوی سطح حمایت ۳۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از این چرخه) می باشد.

این در حالی است که در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۱٫۲۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد و سطح حمایت را می توان در همان نزدیکی ۳۹٫۰۷ در نظر گرفت.

هر چند برای امروز امکان برگشت جزئی قیمت نفت برنت به سطح حمایت ۳۹٫۰۷ وجود دارد، این حال تا زمانیکه این سطح حمایت با قدرت شکسته نشود، نمی توان انتظار ادامه حرکت اصلاحی را داشت و چنانکه دیروز نیز اشاره شد، برای استمرار حرکت صعودی، می بایست شاهد عبور قیمت نفت برنت از سطوح مقاومت ۴۰٫۴۱ و ۴۱٫۲۳ دلار/بشکه باشیم که سیگنال خرید صادر کند و اهداف بعدی آن را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت