تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۴۸۸۹ دلار/تن را تاچ کند و به نظر می رسد حرکت اصلاحی اخیر قیمت از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) هنوز تکمیل نشده است.

در چارت پایین عمق حرکت اصلاحی از سطح ۵۱۳۱ بیانگر تکمیل شدن روند افزایشی قیمت مس از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) است و به باور ما در طی هفته های آینده قیمت مس تا سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) کاهش خواهد یافت.

با این حال در این حرکت کاهشی هدف واقع بینانه را باید در سطح ۴۸۳۱ در نظر گرفت که بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C می باشد که خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۴۳۰ نیز به همین هدف ۴۸۳۱ اشاره دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی سطح ۴۸۸۹ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که باعث تشکیل حرکت اصلاحی فعلی قیمت مس شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹۸۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) پایان یابد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست کامل و قدرتمند سطح مقاومت ۴۹۸۴ باعث افزایش قیمت مس به سطح ۵۰۳۱ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است. با این حال این الگو نشان می دهد که معامله گران دوباره تمایل به ورود به پوزیشن فروش با هدف ۴۸۸۹ داشته و تاییدی بر الگوی نزولی است که از سطح ۵۱۳۱ دلار/تن شاهد آن بودیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه از سطح مقاومت ۱۴۹۸ دلار/تن عبور کرده است مقدار بیشتری به سوی سطح ۱۵۱۹ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون برای امروز راه برای افزایش به سوی مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد.

اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۹۸ شکسته شود باعث کاهش به سطح ۱۴۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

در حال حاضر در قیمت آلومینیم آلیاژی فعلا قیمت این فلز درگیر مقاومتها و ساپورتهای متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این منطقه است و همانطور که بدان اشاره کردیم از آنجایی که امروز سطح مقاومت ۱۴۹۸ شکسته شود می بایست منتظر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۸ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم