تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای ارزهای رقیب دلار آمریکا فراهم آورد. در این میان، بی شک، سخنرانی یلن ریس بانک فدرال در باشگاه اقتصادی نیویورک آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. در حال حاضر در حدود ۵۱ درصد احتمال می رود که نرخ بهره بانک فدرال در ماه جولای به میزان %۰٫۲۵ دیگر افزایش یابد و بی شک این انتظارات بعد از سخنرانی امشب یلن تغییر خواهد کرد.

به همین دلیل هم اکنون بازار در انتظار سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است و در حال حاضر معامله گران از ورود به بازار خودداری کرده اند و ترجیح می دهند تا خبر سخنرانی امشب یلن منتظر بمانند و در صورتیکه لحن سخنرانی یلن ملایم و ضعیف (Dovish) باشد، برای امشب امکان کاهش دلار آمریکا قوت بیشتری خواهد گرفت.

از آنجایی که امروز اختلاف نرخ بهره بین اوراق قرضه ده ساله آمریکا و آلمان کمتر شده است و از سوی دیگر نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در حال تلاش برای شکست سطح ۱٫۸۵۶ درصد (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) است می توان برای امروز پس از سخنرانی یلن انتظار فروش بیشتر دلار آمریکا و خرید یورو را داشت. در قیمت جهانی اونس طلا نیز امروز چنانچه پس از سخنرانی یلن سطح مقاومت ۱۲۴۹ (بالاترین سطح ۲۳ مارس) شکسته شود موجب تقویت بیشتر به سطح ۱۲۶۰ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) خواهد شد.

امروز همچنین اعلام ضریب اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که انتظار می رود نسبت به رقم پیش بینی ۹۴ با افزایش همراه باشد اما انتظار نداریم معامله گران واکنش خاصی به این خبر نشان دهند و همانطور که اشاره شد خانم یلن رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا امروز حدود ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت که مهمترین خبر امروز محسوب می شود و بدون تردید بر نوسانات قیمت شاخص دلار آمریکا و سایر بازارها تاثیرگذار خواهد بود.

انتظار می رود سخنان امروز یلن توجه بازارها را به خود جلب کند و باید دید همانند اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا از لحن تندی در خصوص افزایش نرخ بهره استفاده خواهد کرد یا خیر. در نمودار زیر شاخص دلار آمریکا با سطوح حمایت ۹۵٫۹۷ و ۹۵٫۴۴ روبرو است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند و اگر این سطوح با قدرت شکسته شوند باعث کاهش به سطح ۹۴٫۵۷ می شود و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از کاهش دلار آمریکا و افزایش یورو و پوند بعید نخواهد بود.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال به باور ما در صورتیکه تغییری در لحن و سخنان وی در خصوص شرایط اقتصادی و سیاست های پولی و زمان افزایش نرخ بهره بانک فدرال صورت گیرد، می توان انتظار واکنش متفاوت بازار و نوسانات قیمت شاخص دلار آمریکا را داشت و اگر ریس بانک مرکزی آمریکا اعلام کند که عجله ی برای افزایش ندارد این مساله سریعا موجی از فروش دلار آمریکا و تقاضای یورو ، پوند ، ین ژاپن، دلار استرالیا ، دلار کانادا و سایر ارزهای اصلی را بدنبال خواهد داشت.

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا اکنون انتظار می رود که تا قبل از سخنرانی یلن شاهد جدال خریداران در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۱۱۵۰ ، ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۰۰ و جدال فروشندگان در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۳۰۰ باشیم. در حرکت صعودی چنانچه امشب این سطح مقاومت ۱٫۱۳۰۰ با قدرت شکسته شود در کوتاه مدت سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۳۷ و ۱٫۱۳۴۲ (بالاترین سطوح ۱۸ و ۱۷ مارس) و پس از آن سطح ۱٫۱۳۷۶ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا