تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت عبور از سطح ۱۲۴۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) به ترتیب به سطوح ۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۱۷ مارس) ، ۱۲۵۹ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۲۸۲ به ۱۲۰۸) و ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از افزایش ۱۰۴۷ – پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر به ۱۲۸۲ – بالاترین سطح ۱۱ مارس) افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) شروع شده بود در سطح حمایت ۱۲۰۸ تکمیل شده است و چنانچه قیمت اونس طلا به همین صورت در بالای سطح ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و خط میانگین متحرک ۵ روزه گذشته) تثبیت شود به سوی سطوح ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ افزایش می یابد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو به باور ما موج (۴) در همان سطح ۱۲۰۸ تکمیل شده است و قیمت اونس طلا در موج (۵) در صورتیکه بتواند از سطح ۱۲۴۵ عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ افزایش خواهد یافت. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۲۶ و ۱۲۲۳ و ۱۲۲۲ باعث برگشت قیمت به سوی سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ می شود. پایین سطح ۱۲۰۰ نیز حمایتهای مهم قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی سطوح ۱۱۹۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۱۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارند.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز یلن رئیس بانک فدرال رزرو روز گذشته حرف جدیدی نسبت به آنچه قبلا گفته بود نداشت و همچنان بر احتیاط در مورد افزایش نرخ بهره تاکید کرد و صراحتا اعلام کرد عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارد و این مسئله در سخنان روز گذشته یلن بار دیگر متبلور شد که باعث تقویت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۲۶ شده است.

امروز بازار در انتظار آمار اشتغال بخش خصوصی (ADP) و روز جمعه در انتظار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در ایالات متحده آمریکا است و تا آن زمان جهت بازار بر اساس اخبار روزهای گذشته تعیین خواهد شد و به بیان دیگر بازار مشغول هضم اخبار و سخنان دیشب یلن است و این تغییر لحن گمانه زنیها خود را در ارزش اونس طلا و افزایش آن به بالای سطح ۱۲۲۶ نشان داده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا