تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت توانسته است خود را بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه تثبیت کند به سطح ۴۰٫۰۲ افزایش یابد. تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ قرار دارد تمایل معامله گران برای ورود به خرید وجود دارد مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۳۷٫۹۱ با قدرت شکسته شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است که هنوز قیمت نفت موفق به تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۳۸٫۴۹ نشده است و به همین دلیل برای امروز امکان افزایش به سوی سطح ۴۰٫۰۲ وجود دارد.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت اصلاحی قیمت نفت که از سطح ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اتفاق افتاده است در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۶٫۰۵ بوده است و با توجه به تکمیل شدن این موج احتمال از سرگیری افزایش قیمت نفت در موج ۵ با هدف اولیه ۴۰٫۰۲ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۹٫۰۵ به ۴۱٫۹۰ تشکیل شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۳۷٫۹۱ (پایین ترین سطح روز گذشته) منجر به کاهش به سطح ۳۶٫۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت بالای سطح حمایت ۳۸٫۴۹ تثبیت شده است، مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد بالاتر از سطح ۴۰٫۰۲ برداشته است.

امروز در تقویم اقتصادی ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام می شود و انتظار می رود به میزان ۳٫۳۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد و اگر رقم نهایی کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود این مساله باعث تقویت قیمت نفت به سوی سطح ۴۰٫۰۲ دلار/بشکه خواهد شد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۰٫۴۱ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۴۲٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این موج تکمیلی را ساختار حرکت پنج موجی قیمت نفت برنت در نمودار پایین نشان داده است و به باور ما از نظر بررسی شمارش امواج الیوت موج e در حوالی سطح حمایت ۳۹٫۰۷ پایان یافته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ C از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) و همچنین مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۹٫۹۲ می باشد.

از این رو برای امروز انتظار داریم روند افزایشی از سطح ۳۸٫۷۶ (پایین ترین سطح روز گذشته) استمرار داشته باشد و به سوی سطح ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) رشد کند و احتمال شروع حرکت افزایشی بسیار زیاد است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود در موج (۵) از موج بزرگ C خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۳۸٫۷۶ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۳۹٫۰۷ است که می تواند قیمت نفت برنت را تا سطح ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برساند. از این رو معامله گران در انتظار شروع یک روند افزایشی به سطح ۴۰٫۴۱ دلار/بشکه پس از برخورد روز گذشته قیمت به خط روند افزایشی در چارت پایین هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت