تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۸۸۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی ۴۸۳۱ کاهش یابد و به نظر می رسد که حرکت نزولی اخیر از سطح ۵۱۳۱ هنوز ادامه داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است به باور ما این موج نزولی مقداری از موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) یا کل این موج را به نرخهای پایین معکوس خواهد کرد و برای روزها و هفته های آینده انتظار داریم سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) را تاچ کند.

از نظر تحلیل تکنیکال اولین سطح حمایت بر روی ۴۸۸۹ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و اگر امروز این سطح به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۴۸۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت مس بر روی سطح ۴۹۲۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود باعث افزایش به سطح ۴۹۸۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

برای امروز همچنان فضا برای امتداد حرکت نزولی تا رسیدن قیمت به سطح حمایت ۴۸۸۹ وجود دارد و تنها در صورت بازگشت قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۹۲۵ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن احتمال شروع حرکت صعودی به سطح ۵۰۳۱ را بوجود می آورد.

بنابراین در صورتی که این روند نزولی پایین سطح مقاومت ۴۹۲۵ ادامه پیدا کند قیمت مس نیز همچنان به سقوط خود به ترتیب تا سطوح ۴۸۸۹ و ۴۸۳۱ دلار/تن ادامه خواهد داد که این اهداف در چارت پایین دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف ۱۵۱۸ دلار/تن که دیروز بدان اشاره کرده بودیم همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت توانسته است حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) را تکمیل کند از این رو برای امروز می بایست منتظر رشد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۱۸ باشیم.

همچنین در نمودار پایین مشخص است طبق بررسی شمارش امواج الیوت این چرخه از ساختار حرکت پنج موجی کامل شده است و موج آخر آن یعنی موج e در نزدیکی سطح ۱۴۷۳ پایان یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی (از ۱۴۳۲ به ۱۶۰۵) و مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) می باشد.

از این رو برای امروز پیش بینی می شود این بار قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند از سطح مقاومت ۱۴۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند و تا سطح ۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است و به محض بسته شدن اولین کندل دو ساعته بالای سطح ۱۴۹۸ حرکت افزایشی بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با حد تارگت ۱۵۱۸ دلار/تن باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم