تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل روز گذشته هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت عبور از سطوح ۱۲۳۷ و ۱۲۴۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) به ترتیب به سطوح ۱۲۴۹ ، ۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۱۷ مارس) ، ۱۲۵۹ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) ، ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۲۸۲ به ۱۲۰۸) و ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از افزایش ۱۰۴۷ – پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر به ۱۲۸۲ – بالاترین سطح ۱۱ مارس) افزایش یابد. در حرکت نزولی نیز تنها شکست سطح ۱۲۲۲ باعث کاهش به ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) شروع شده بود در سطح حمایت ۱۲۰۸ تکمیل شده است و دیروز نیز نتوانست به پایین سطح حمایت ۱۲۲۲ کاهش یابد و برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا به همین صورت در بالای سطوح ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و خط میانگین متحرک ۵ روزه گذشته) و ۱۲۲۲ (پایین ترین سطح روز گذشته) تثبیت شود به سوی سطوح ۱۲۳۷ ، ۱۲۴۴ ، ۱۲۴۹ و پس از آن سطوح ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ حرکت خواهد کرد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو به باور ما موج (۴) در همان سطح ۱۲۰۸ تکمیل شده است و قیمت اونس طلا در موج (۵) در صورتیکه بتواند از سطح ۱۲۴۴ عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۹ ، ۱۲۶۰ ، ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ افزایش خواهد یافت. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۲۲ باعث برگشت قیمت به سوی سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ می شود. پایین سطح ۱۲۰۰ (سطح روانی و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) نیز حمایت مهم قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی سطوح ۱۱۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۱۹۱ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) قرار دارند.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم یلن رئیس بانک فدرال رزرو روز گذشته حرف جدیدی نسبت به آنچه قبلا گفته بود نداشت و همچنان بر احتیاط در مورد افزایش نرخ بهره تاکید کرد و صراحتا اعلام کرد عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارد و این مسئله در سخنان روز سه شنبه یلن بار دیگر متبلور شد که باعث تثبیت قیمت اونس طلا بالای سطح ۱۲۲۹ شده است. خبر آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا که فردا اعلام می شود محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بازار در انتظار آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا و روز جمعه در انتظار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در ایالات متحده آمریکا است و تا آن زمان جهت بازار بر اساس اخبار روزهای گذشته تعیین خواهد شد و به بیان دیگر بازار مشغول هضم اخبار و سخنان روز سه شنبه یلن است و این تغییر لحن گمانه زنیها خود را در ارزش اونس طلا و تثبیت آن در بالای سطح ۱۲۲۹ نشان داده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا