تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۳۶٫۹۹ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطوح حمایت ۳۸٫۸۷ و ۳۸٫۴۹ در نمودار پایین نشان داده است و برای امروز ادامه کاهش قیمت نفت را منوط به تثبیت قیمت پایین این سطوح می دانیم.

همانطور که در چارت مشخص است قیمت نفت آمریکا روز گذشته پس از حرکت افزایشی به نزدیکی سطح مقاومت ۴۰٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نتوانست از این سطح عبور کند و دوباره به سطوح پایین ۳۸٫۸۷ و ۳۸٫۴۹ بازگشت.

از این رو برای امروز تا زمانیکه فروشندگان در پایین سطح ۳۸٫۴۹ بیشتر هستند، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۳۶٫۹۹ وجود دارد و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۳۶٫۹۹ و تثبیت کندل روزانه پایین آن نیز می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش به سطح ۳۵٫۵۵ باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ به ۲۶٫۰۵ در نمودار پایین مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت آمریکا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۶٫۹۳ (بالاترین سطح ۳ مارس و هم اکنون حمایت مهم) و پس از آن سطوح ۳۵٫۹۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۳۵٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس) قرار دارند و برای امروز و فردا بازار به دقت به آن توجه خواهد داشت.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطوح مقاومت ۳۸٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۳۹٫۸۵ (بالاترین سطح روز گذشته) و ۴۰٫۰۲ با قدرت شکسته شوند باعث افزایش به ترتیب به سطوح ۴۰٫۴۱ ، ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ۴۱٫۹۰ و ۴۲٫۴۹ و پس از آن سطوح ۴۴٫۹۲ (خط میانگین متحرک ۲۰ روزه) و ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد شد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت آمریکا پایین سطح حمایت ۳۸٫۴۹ تثبیت شده است، احتمال انجام حرکت اصلاحی و کاهشی به سطح ۳۶٫۹۹ دلار/بشکه را بیشتر می کند که در چارت پایین مشاهده می کنید. در چشم انداز سه ماهه نیز اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۳۶٫۹۹ و ۳۵٫۵۵ بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی قیمت نفت آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت آمریکا

امروز برای قیمت نفت برنت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می شود اگر قیمت از سطح حمایت ۳۹٫۴۷ دلار/بشکه که بر روی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته قرار دارد با قدرت عبور کند می تواند تا حدود سطوح ۳۷٫۸۳ ، ۳۶٫۹۱ و ۳۶٫۸۳ کاهش یابد که هر یک از این سطوح در نمودار زیر به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی و همچنین بر روی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت توانسته خود را به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۹٫۹۲ برساند و برای امروز تا زمانیکه پایین سطح ۴۰٫۶۰ تثبیت شده است احتمال کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۳۷٫۸۳ وجود دارد.

در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت پس از سطح ۴۰٫۶۰ به ترتیب بر روی ۴۱٫۳۳ و ۴۱٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) و ۴۳٫۱۰ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) و پس از آن سطوح ۴۴٫۴۵ (سقف کانال افزایشی روزانه) و ۴۵٫۰۲ (بالاترین سطح ۹ دسامبر) تشکیل شده اند.

با توجه به وضعیت قیمت نفت برنت در این حالت، می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا این حرکت نزولی در موج e از موج (۴) سرانجام در نزدیکی سطح ۳۷٫۸۳ به پایان رسیده است یا هنوز هم احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

برای چشم انداز سه ماهه قیمت نفت برنت به نظر می رسد در نزدیکی سطوح ۳۷٫۸۳ و ۳۷٫۱۴ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید وجود داشته باشد و انتظار می رود بازگشت مجدد قیمت به نزدیکی سطوح حمایت در میان مدت دوباره فرصتهایی را برای خریداران با هدف ۴۲٫۱۱ دلار/بشکه فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت