تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح ۴۸۸۹ دلار/تن را بزودی بشکند و به ترتیب تا سطوح ۴۸۳۱ و ۴۷۷۶ کاهش یابد و به نظر می رسد که حرکت نزولی اخیر از سطح ۵۱۳۱ با قدرت ادامه داشته باشد و برای امروز با مقاومت ۴۹۲۵ مواجه است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است به باور ما این موج نزولی مقداری از موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) یا کل این موج را به نرخهای پایین معکوس خواهد کرد و برای روزها و هفته های آینده انتظار داریم سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) را تاچ کند و برای امروز اولین هدف نزولی مس سطح ۴۷۷۶ پیش بینی می شود.

براساس آنچه که روز گذشته بدان اشاره کردیم از نظر تحلیل تکنیکال اولین سطح بر روی ۴۸۸۹ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و اگر امروز این سطح به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۴۸۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و پس از آن سطح ۴۷۷۶ صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت مس بر روی سطح ۴۹۲۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود باعث افزایش به سطح ۴۹۸۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز بسیار بعید به نظر می رسد.

از این رو برای امروز همچنان فضا برای امتداد حرکت نزولی مس تا رسیدن قیمت به سطوح ۴۸۳۱ و ۴۷۷۶ وجود دارد و تنها در صورت بازگشت قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۹۲۵ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن احتمال شروع حرکت صعودی به سطح ۵۰۳۱ را بوجود می آورد که این حرکت برای امروز مورد توجه ما نیست.

بنابراین در صورتی که این روند نزولی مس به پایین سطوح مقاومت ۴۸۸۹ و ۴۹۲۵ ادامه پیدا کند قیمت مس نیز همچنان به سقوط خود به ترتیب تا سطوح ۴۸۳۱ و ۴۷۷۶ دلار/تن ادامه خواهد داد که این اهداف در چارت پایین دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت ۱۴۹۸ ، ۱۵۰۵ و ۱۵۱۵ دلار/تن قرار دارد، پیش بینی می کنیم مقداری به سوی سطح ۱۴۷۳ اصلاح کند اما از آنجایی که قیمت توانسته است حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) را تکمیل کند بعد از این حرکت اصلاحی به سطح ۱۴۷۳ می بایست منتظر تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۱۸ باشیم.

همچنین در نمودار پایین مشخص است طبق بررسی شمارش امواج الیوت این چرخه از ساختار حرکت پنج موجی کامل شده است و موج آخر آن یعنی موج e در نزدیکی سطح ۱۴۷۳ پایان یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی (از ۱۴۳۲ به ۱۶۰۵) و مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) می باشد.

از این رو برای امروز پیش بینی می شود این بار قیمت آلومینیم آلیاژی پس از تشکیل یک حرکت اصلاحی به سطح حمایت ۱۴۷۳ بتواند از سطح مقاومت ۱۴۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۵۰۵ عبور کند و تا سطح ۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یابد و به محض بسته شدن اولین کندل دو ساعته بالای سطح ۱۵۰۵ حرکت افزایشی بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با حد تارگت ۱۵۱۸ دلار/تن باشد که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم