تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل روز گذشته هنوز مورد توجه است و پیش بینی می کنیم در آستانه خبر اشتغال آمریکا قیمت آن در صورت عبور از سطح ۱۲۴۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) به ترتیب به سطوح ۱۲۴۹ ، ۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۱۷ مارس) ، ۱۲۵۹ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) ، ۱۲۶۰ ، ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۲۸۲ به ۱۲۰۸) و ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از افزایش ۱۰۴۷ – پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر به ۱۲۸۲ – بالاترین سطح ۱۱ مارس) افزایش یابد. در حرکت نزولی نیز تنها شکست سطح ۱۲۲۲ باعث کاهش به ترتیبت به ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ می شود.

همانطور قبلا بدان اشاره کردیم این حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) آغاز شد در سطح حمایت ۱۲۰۸ تکمیل شده است و دیروز نیز نتوانست به پایین سطح حمایت ۱۲۲۲ کاهش یابد و برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا به همین صورت در بالای سطوح ۱۲۲۹ و ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و خط میانگین متحرک ۵ روزه گذشته) و ۱۲۲۲ (پایین ترین سطح روز چهارشنبه) تثبیت شود به سوی سطوح ۱۲۴۰ ، ۱۲۴۳ ، ۱۲۴۹ و پس از آن سطوح ۱۲۶۰ ، ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ حرکت خواهد کرد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو به باور ما موج (۴) در همان سطح ۱۲۰۸ تکمیل شده است و قیمت اونس طلا در موج (۵) در صورتیکه بتواند از سطح ۱۲۴۳ با قدرت عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۹ ، ۱۲۶۰ ، ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ افزایش خواهد یافت. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۲۲ باعث برگشت قیمت به سوی سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ می شود. پایین سطح ۱۲۰۲  خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) نیز حمایت مهم قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی سطوح ۱۲۰۰ ، ۱۱۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۱۹۱ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) قرار دارند.

اخبار متعددی که امروز در بازار آمریکا منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اشتغال غیر کشاورزی (NFP)، نرخ بیکاری و میانگین درآمدهای نقدی توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد و همچنین ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) و آمار بازبینی شده تمایلات مصرف کنندگان میشیگان اعلام می شوند.

انتظار می رود، بازار کار آمریکا در ماه مارس ۲۰۵۰۰۰ فرصت شغلی را بدست آورده باشد و برای نرخ بیکاری پیش بینی %۴٫۹ و برای میانگین درآمدهای نقدی پیش بینی %۰٫۲ می شود. بنابراین برای امروز باید منتظر این خبر و شکسته شدن یکی از این دو سطوح ۱۲۲۲ و ۱۲۴۳ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و قیمت اونس طلا تا قبل از خبر امروز در روندی خنثی قرار دارد و می بایست در انتظار شروع حرکت جدید پس از خبر امروز بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا