تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل روز گذشته معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح ۳۷٫۴۱ دلار/بشکه به سطح ۳۶٫۹۹ کاهش یابد که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطوح حمایت ۳۸٫۸۷ و ۳۸٫۴۹ در نمودار پایین نشان داده است و برای امروز ادامه کاهش قیمت نفت را منوط به تثبیت قیمت پایین این سطوح می دانیم.

همانطور که در چارت مشخص است قیمت نفت آمریکا روز گذشته پس از حرکت افزایشی به نزدیکی سطح مقاومت ۴۰٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نتوانست از این سطح عبور کند و دوباره به سطوح پایین ۳۸٫۸۷ و ۳۸٫۴۹ بازگشت. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۳۸٫۷۸و ۳۹٫۳۰ قرار دارند.

از این رو برای امروز تا زمانیکه فروشندگان در پایین این سطوح بیشتر هستند، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۳۶٫۹۹ از طبق عبور از سطح ۳۷٫۴۱ وجود دارد و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۳۶٫۹۹ و تثبیت کندل روزانه پایین سطوح ۳۶٫۹۹ و ۳۶٫۹۳ (بالاترین سطح ۳ مارس) نیز می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش به ترتیب به سطوح ۳۶٫۰۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ۳۵٫۵۵ و ۳۵٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس) باشد که سطح ۳۵٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ به ۲۶٫۰۵ در نمودار پایین مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت آمریکا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۶٫۹۳ (بالاترین سطح ۳ مارس و هم اکنون حمایت مهم) و پس از آن سطوح ۳۶٫۰۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۳۵٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس) قرار دارند و برای امروز و هفته آینده بازار به دقت به آن توجه خواهد داشت.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطوح مقاومت ۳۸٫۷۸ ، ۳۸٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۳۹٫۳۰ ، ۳۹٫۸۵ (بالاترین سطح روز چهارشنبه) و ۴۰٫۰۲ با قدرت شکسته شوند باعث افزایش به ترتیب به سطوح ۴۰٫۴۱ ، ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ۴۱٫۹۰ و ۴۲٫۴۹ و پس از آن سطوح ۴۴٫۹۲ (خط میانگین متحرک ۲۰ روزه) و ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد شد.

از این رو برای امروز در آستانه خبر اشتغال آمریکا تا زمانیکه قیمت نفت آمریکا پایین سطوح مقاومت ۳۸٫۷۸ و ۳۹٫۳۰ تثبیت شده است، احتمال انجام حرکت اصلاحی و کاهشی به سطوح ۳۷٫۴۱ و ۳۶٫۹۹ را بیشتر می کند که در چارت پایین مشاهده می کنید. در چشم انداز سه ماهه نیز همانطور که روز گذشته اشاره کردیم اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۳۶٫۹۹ و ۳۵٫۵۵ دلار/بشکه بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی قیمت نفت آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت آمریکا

امروز برای قیمت نفت برنت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می شود اگر قیمت از سطح حمایت ۳۹٫۳۹ دلار/بشکه که بر روی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته قرار دارد با قدرت عبور کند می تواند به ترتیب تا سطوح ۳۹٫۰۷ ، ۳۸٫۹۶ ، ۳۸٫۰۴ ، ۳۷٫۸۳ ، ۳۶٫۹۱ کاهش یابد که سطوح ۳۷٫۸۳ و ۳۶٫۹۱ در نمودار زیر به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی و همچنین خط میانگین متحرک ۵۵ روزه بر روی سطح ۳۷٫۰۰ قرار گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت توانسته خود را به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۹٫۹۲ برساند و برای امروز تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۴۰٫۴۱ و ۴۱٫۲۳ تثبیت شده است احتمال کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۳۷٫۰۹ و پس از آن سطوح ۳۸٫۹۶ و ۳۸٫۰۴ و سپس ۳۷٫۸۳ و ۳۶٫۹۱ وجود دارد.

در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت پس از سطح ۴۰٫۴۱ به ترتیب بر روی ۴۱٫۳۳ و ۴۱٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) و ۴۳٫۱۰ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) و پس از آن سطوح ۴۴٫۵۹ (سقف کانال افزایشی روزانه) و ۴۵٫۰۲ (بالاترین سطح ۹ دسامبر و سقف کانال نزولی بلند مدت) تشکیل شده اند.

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم با توجه به وضعیت قیمت نفت برنت در این حالت، می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا این حرکت نزولی در موج e از موج (۴) سرانجام در نزدیکی سطح ۳۷٫۸۳ به پایان رسیده است یا هنوز هم احتمال کاهش بیشتر قیمت به سطح ۳۶٫۹۱ وجود دارد.

برای چشم انداز سه ماهه قیمت نفت برنت نیز همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم به نظر می رسد در نزدیکی سطوح ۳۷٫۸۳ و ۳۷٫۱۴ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید وجود داشته باشد و انتظار می رود بازگشت مجدد قیمت به نزدیکی این سطوح حمایت در میان مدت دوباره فرصتهایی را برای خریداران با هدف ۴۲٫۱۱ دلار/بشکه فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت