تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره  در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره در کوارتر دوم سال ۲۰۱۶ پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶٫۱۱ دلار را بشکند و تا حدود محدوده ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج کاهشی ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارد. سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲- پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ به ۴۹٫۵۱) قرار دارد.

در نمودار پایین سطح حمایت ۱۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) منجر به تشکیل حرکت اصلاحی فعلی شده است. این سطح حمایت به همراه سطح حمایت دیگر یعنی سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بلند مدت ۳٫۵۳ – پایین ترین سطح ۱۹۹۳- به ۴۹٫۵۱) که مماس با خط روند افزایشی رسم شده است مانع از کاهش بیشتر قیمت اونس نقره شده است.

هر چند برای چشم انداز کوارتر دوم سال جاری هنوز زود که بگویم حرکت نزولی از سطح ۴۹٫۵۱ کاملا تکمیل شده است اما حداقل احتمال تثبیت قیمت اونس نقره بالای این سطوح حمایت یا احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۸٫۱۲ وجود دارد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ با قدرت شکسته شود احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۸٫۸۴ وجود دارد که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۵۱ می باشد.

در چارت روزانه طبق بررسی سطوح فیبوناچی هدف واقع بینانه قیمت سطح ۱۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج افزایشی (c) می باشد. از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) به این سو می باشد.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت می توان نتیجه گرفت این موج (c) در قالب سه موج کوچک شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج نزولی b کم و بیش در حوالی سطح ۱۵٫۱۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و هر گونه استمرار موج نزولی b محدود به سطح حمایت ۱۴٫۵۷ (پایین ترین سطح ۲۹ فوریه) می باشد.

از این رو بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار افزایش قیمت اونس نقره به سطح مقاومت ۱۶٫۱۱ باقی مانده است. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی اونس نقره برای رسیدن به محدوده های قیمت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ کمک کند.

بدین جهت، پیش بینی هایی که برای عدم افزایش زودهنگام نرخ بهره آمریکا به خاطر سخنرانی اخیر یلن  ریس بانک  فدرال رزرو آمریکا و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا افزایش یابد و قیمت اونس نقره همچنان از سطوح بالایی حمایت ۱۴٫۰۱ و ۱۴٫۳۸ که بدست آورده محافظت کند و اخبار اونس نقره نیز همگام با تقویت قیمت آن به سوی سطح ۱۶٫۱۱ و پس از آن سطوح ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ دلار شده اند که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره