تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت افزایشی این زوج همچنان مطابق الگوی افزایشی به بالاترین سطح ۶ ماهه گذشته ادامه دارد و شاخص دلار آمریکا برغم افزایش آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا همچنان در نزدیکی پایین ترین سطوح ۵٫۵ ماهه گذشته قرار دارد و ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به نزدیکی پایین ترین سطوح ۱٫۵ ساله گذشته کاهش یافته است.

در این موج افزایشی هدف ما رسیدن قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به سطح ۱٫۱۴۹۵ (بالاترین سطح اکتبر ۲۰۱۵) است و در این میزان، سطح حمایت مستحکمی بر روی نرخهای ۱٫۱۳۳۰ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) و پس از آن سطوح ۱٫۱۳۰۲ و ۱٫۲۱۸۱ تشکیل شده است.

از این رو می توان سطح توقف استاپ را در محدوده نرخهای پایین ۱٫۱۳۳۰ قرار داد و سطح بعدی را در نرخ ۱٫۱۲۸۰ مشخص نمود. در صورت تشکیل حرکت صعودی، نرخهای محدوده ۱٫۱۳۶۵ ، ۱٫۱۳۳۵ و ۱٫۱۳۲۶ و سپس سطوح ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۱۳۰۰ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۱٫۱۴۲۵ ، ۱٫۱۴۳۸ و ۱٫۱۴۵۰ هستند و پس از آن، سطوح مقاومت بعدی به ترتیب نرخهای ۱٫۱۴۶۰ و ۱٫۱۴۷۰ و سپس ۱٫۱۴۹۵ و ۱٫۱۵۰۰ می باشند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز سطوح مقاومت بسیاری در مسیر حرکت افزایشی قیمت وجود دارند که اولین آنها در سطح ۱٫۴۳۲۶ (پایین ترین سطح ۳۱ مارس) و پس از آن سطح مقاومت ۱٫۴۳۵۰ (خط فیبوناچی ۱٫۴۴۵۹ به ۱٫۴۱۷۲) قرار دارند و پس از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۳۷۲ (بالاترین سطح ۱ آوریل) و ۱٫۴۳۹۰ و ۱٫۴۴۰۰ تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱٫۴۱۷۲ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) شکسته شود سیگنال فروش پوند در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۱٫۴۱۳۵ (خط روند رسم شده از پایین ترین سطح ۲۹ فوریه) و ۱٫۴۱۲۸ و ۱٫۴۱۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۴۰۵۶ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) صادر خواهد کرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن فروشندگان همچنان به فشار برای سقوط بیشتر قیمت ادامه می دهند و هم اکنون قیمت تا سطح ۱۱۱٫۲۰ نیز پایین آمده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود فروشندگان با هدفهای نزولی ۱۱۱٫۰۰ و ۱۱۰٫۶۶ (پایین ترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۶) و ۱۱۰٫۰۹ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۱۴) وارد بازار خواهند شد.

سطوح مقاومت این زوج ارز به ترتیب بر روی سطوح ۱۱۱٫۸۶ ، ۱۱۲٫۰۰ ، ۱۱۲٫۴۲ ، ۱۱۲٫۶۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ۱۱۲٫۸۰ و ۱۱۳٫۰۰ قرار دارند. همچنان بر این باوریم که روند حرکت شاخص دلار آمریکا مخصوصا پس از سخنرانی هفته پیش یلن ریس بانک مرکزی آمریکا کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم.

از منظر تحلیل تکنیکال در شاخص جهانی دلار آمریکا هر گونه حرکت اصلاحی فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد. سطوح مقاومت شاخص دلار آمریکا نیز در سطوح ۹۵٫۲۲ (بالاترین سطح ۳۰ مارس)، ۹۵٫۸۳ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) و ۹۶٫۳۹ (بالاترین سطح ۲۸ مارس) و پس از آن سطح ۹۷٫۱۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) قرار دارند.

گزارش صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا ببینیم که این صورتجلسه از افزایش نرخ بهره حمایت می کند و یا اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا موضع انفعالی گرفته و سیاست انتظار و مشاهده بازار را دنبال خواهند کرد.

در سایر تحولات در قیمت جهانی اونس طلا هنوز قیمت پس از اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در روند خنثی مابین نرخهای ۱۲۰۸ و ۱۲۳۶ قرار دارد اما این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که روز چهارشنبه با اعلام صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا شاهد حرکت شدید قیمت اونس طلا و شکسته شدن این حرکت خنثی باشیم. از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت پس از تکمیل موج (۴) در اطراف سطح حمایت ۱۲۰۸ در میان مدت احتمال از سرگیری موج افزایشی (۵) به سوی سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۸۳ وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا