تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۳۵ را بشکند و تا حدود سطوح ۱۲۴۳ و ۱۲۴۹ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را در نمودار زیر بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است. صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا نیز باعث برگشت قدرتمند قیمت اونس طلا از نزدیکی سطح حمایت ۱۲۱۵ به بالای سطح ۱۲۲۸ شد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج c قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) می باشد و به باور ما با توجه به الگوی کف دو قلو در سطح ۱۲۰۸ می توان نتیجه گرفت که این چرخه از امواج الیوت تکمیل شده است و مجدد باید منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۳۵ و بالاتر باشیم.

از نظر تحلیل فاندامنتال صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا نشان داد که احتیاط در مورد افزایش نرخ بهره هنوز وجود دارد و برای مواجهه با خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی باید رویکرد محتاطانه را اتخاذ کرد و به همین دلیل برای امروز چشم انداز حرکت اونس طلا صعودی است و انتظار داریم خریداران اونس طلا از این شرایط به نفع خود بهره گیرند.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی برای امروز نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۲۲۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تاییدی در جهت افزایش قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۳۵ و پس از آن هدفهای ۱۲۴۳ و ۱۲۴۹ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی، ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته اند. پیش بینی ما برای امروز، تقویت اونس طلا است.

در نمودار زیر سطوح حمایت روزانه نیز بر روی ۱۲۱۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) وجود دارند. با توجه به اینکه صندوق جهانی اسپایدر نیز برای اولین بار در دو هفته اخیر اقدام به خرید طلا کرده است، از این رو در صورت شکست کامل قیمت در بالای سطح ۱۲۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدفهای ۱۲۴۳ و ۱۲۴۹ هموار خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین با توجه به سخنرانی هفته پیش یلن ریس بانک فدرال و صورتجلسه دیشب بانک فدرال احتیاط در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا یکی از عواملی است که اقبال عموم را به خرید اونس طلا بیشتر می کند و این نکته ای است که مسئولان بانک مرکزی آمریکا به آن اذعان داشته و چناچه می بینیم، خواستار اتخاذ رویکرد احتیاط هستد. در تقویم اقتصادی امروز تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا