تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه موفق به شکست سطح ۳۸٫۳۰ دلار/بشکه شود سیگنال خرید تا سطح ۳۹٫۰۴ (بالاترین سطح ۳۱ مارس و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و سطح ۳۹٫۵۹ صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۸٫۱۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) به ۴۱٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) تشکیل شده است که برای امروز اگر موفق به تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح ۳۸٫۱۶ شود موجب تقویت بیشتر قیمت نفت می شود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت قیمت نفت آمریکا تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت ۳۵٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد، صعودی است. با امتداد حرکت افزایشی، احتمال شروع یک حرکت صعودی دیگر تا نرخهای بالای ۳۸٫۱۶ و ۳۹٫۵۹ بوجود خواهد آمد.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۳۷٫۵۷ ، ۳۶٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۳۶٫۴۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) قرار دارند و با توجه به آنکه روز گذشته آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا با کاهش مواجه شد احتمال تقویت بیشتر قیمت نفت وجود دارد.

بنابراین اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح حمایت ۳۷٫۷۸ و ۳۷٫۵۷ بار دیگر شاهد ادامه روند صعودی قیمت نفت آمریکا به ترتیب به سوی سطوح ۳۹٫۰۴ و ۳۹٫۵۹ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ دلار/بشکه شود می تواند تا حدود سطح ۴۳٫۷۶ سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی E به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد و در چارت زیر قیمت نفت برنت کاملا در کانال افزایشی در نوسان است که خط روند بالایی این کانال هدفی در حدود سطح ۴۳٫۷۶ را نشانه گرفته است که  این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۷٫۱۰ قرار گرفته است.

اولین سطح مقاومت قیمت نفت برنت در سطح ۴۰٫۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد که اگر از بالا با قدرت شکسته شود می تواند تا هدف بعدی ۴۳٫۷۶ افزایش یابد و برای اینکه از شکست سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ مطمئن شویم لازم است که قیمت به بالای سطح ۴۰٫۷۰ برسد و آن وقت می توان وارد پوزیشن خرید به ترتیب با هدفهای ۴۱٫۶۲، ۴۳٫۱۰ و پس از آن سطح ۴۳٫۷۶ شد.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۳۹٫۳۰ قرار دارد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۲٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) و حمایت بعدی بر روی سطح ۳۸٫۹۶ می باشد و تا زمانی که قیمت نفت برنت در بالای این سطوح قرار دارد، احتمال رسیدن به اهداف بالاتر ۴۰٫۵۸ بسیار زیاد است.

بنابراین برای امروز روند صعودی فعلی نشان دهنده وجود پتانسیل و مومنتوم برای استمرار حرکت صعودی قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ است و این سطح تعیین کننده وضعیت قیمت نفت برنت در آینده نزدیک خواهد بود. در صورت صعود و تثبیت قیمت در بالای نرخ ۴۰٫۷۰ دلار/بشکه آغازگر یک روند صعودی جدید است که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت