تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۸۳۳ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را تثبیت قیمت مس بالای سطح حمایت ۴۷۶۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۵۳۵ (پایین ترین سطح ۱۷ فوریه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است و عدم توانایی قیمت مس در شکست این سطح حمایت به معنای برگشت قیمت به سطح ۴۸۳۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۷۶۲ توسط حمایت دیگری در سطح ۴۷۴۱ مورد حمایت جدی قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) وجود دارد.

در صورتیکه قیمت مس در بالای سطح ۴۸۳۳ تثبیت شود، روند حرکت همچنان صعودی تا سطح ۴۹۰۳ باقی خواهد ماند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود. هر گونه حرکت نزولی به زیر سطح ۴۷۶۲ محدود به سطح حمایت ۴۷۴۱ خواهد بود.

بنابراین برای امروز روند فعلی مس نشان دهنده برگشت حرکت به سوی سطح ۴۸۳۳ است و تا زمانیکه مس در بالای سطح حمایت ۴۷۶۲ تثبیت شده است، معامله گران مس همچنان چشم به افزایش قیمت به سطح مقاومت ۴۸۳۳ و ۴۹۰۳ دلار/تن دوخته اند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۱۹ دلار/تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۳۹ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت افزایشی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۵۳۹ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) می باشد.

در نمودار زیر اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۵۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است که به محض نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۵۲۲ شکست این سطح مقاومت را تایید خواهد کرد. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۹۸ می تواند منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۴۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود.

از این رو فروشندگان آلومینیم آلیاژی تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در پایین سطح حمایت کلیدی ۱۴۹۸ به مدت دو ساعت تثبیت شود در غیر این صورت همانطور که در چارت زیر دیده می شود در موج c احتمال افزایش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۵۱۹ و ۱۵۳۹ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم