تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۲۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اصلاح کند که این حرکت اصلاحی را ناتوانی قیمت اونس طلا در عبور کامل از سطح مقاومت ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده است و عدم توانایی قیمت اونس طلا در عبور از این سطح مقاومت فعلا منجر به پول بک و حرکت اصلاحی و برگشتی به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۸۲ شده است که سطح ۱۲۲۷ مماس با این خط روند می باشد.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۴ باعث ورود معامله گران به پوزیشن خرید با هدفهای ۱۲۴۹ و ۱۲۵۷ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته اند.

برای امروز با توجه به عدم انتشار اخبار مهم و قابل توجه در ادامه روز پیش بینی می کنیم، روند حرکت در مسیر خنثی و بدون جهت خاص ادامه یابد و بسته شدن کندل هفته بالای سطح ۱۲۳۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) برای هفته بعد مهم است. امروز و روز دوشنبه هرچند تعداد اخبار اقتصادی آمریکا چندان زیاد نیست، اما اخبار اواخر هفته آینده (خرده فروشی، آمار قیمت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان) به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی اخیر اونس طلا که پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت توانست از نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه به بالای خط میانگین متحرک ۲۱ روزه برسد و هم اکنون عمده توجهات بازار به سطوح مقاومت ۱۲۴۴ و ۱۲۴۹ معطوف شده است که اگر قیمت اونس طلا امروز یا هفته بعد موفق به شکست سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۴۹ (بالاترین سطح ۲۳ مارس) شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۶۰ ، ۱۲۷۰ و ۱۲۸۳ صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا