تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید نفت تا سطح ۴۱٫۴۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است که موقتا مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت به سوی سطح ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

اما به باور ما موج افزایشی قیمت نفت که از سطح ۲۶٫۰۵ شروع شده بعد از تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۴۱٫۰۹ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) دوباره از سرگرفته خواهد شد و برای امروز چنانچه قیمت نفت آمریکا به سطح ۳۸٫۶۰ برسد تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ می باشد که می تواند به ترتیب هدفهای افزایشی ۳۹٫۰۴ ، ۴۰٫۴۱ و ۴۱٫۴۲ را نمایان سازد.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۶٫۶۹ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) ، ۳۶٫۴۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ، ۳۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۳۵٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس) قرار دارند. از این رو برای امروز بسته شدن قیمت نفت آمریکا در بالای سطح ۳۸٫۴۹ موجب تقویت قیمت نفت و سیگنال خرید تا سطح ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه خواهد شد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید معتبر تا سطح ۴۳٫۷۶ صادر خواهد کرد.

همانگونه که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت در موج افزایشی E قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد و این موج در قالب یک کانال افزایشی شکل گرفته است که خط روند بالایی این کانال به هدف ۴۳٫۷۶ اشاه دارد که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۷٫۱۰ می باشد.

در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت برنت در اولین تلاش خود نتوانست از سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ عبور کند اما انتظار داریم در تلاش کنونی بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و برای امروز افزایش قیمت به بالای سطوح ۴۰٫۳۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۴۰٫۵۸ و همچنین سطح ۴۰٫۷۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۰٫۵۸ است که هدف افزایشی به ترتیب ۴۱٫۶۲ (بالاترین سطح ۲۸ مارس)، ۴۳٫۱۰ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) و ۴۳٫۷۶ را نمایان می سازد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۳۹٫۴۰ دیده می شود که مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۲٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) است و سطوح حمایت بعدی به ترتیب بر روی ۳۸٫۷۰ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) و ۳۷٫۶۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تشکیل شده اند و همانطور که اشاره کردیم برای امروز تثبیت قیمت نفت برنت در بالای سطح ۴۰٫۷۰ می تواند به معنای استمرار حرکت صعودی باشد و سفارش خرید به سطح ۴۳٫۷۶ دلار/بشکه صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت