تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح حمایت ۴۶۲۸ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن ممکن است یا مدتی در بالای این سطح قرار گیرد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۴۷۲۴ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است. توجه داشته باشید که رسیدن به سطح ۴۴۲۸ در بهترین شرایط نزولی صورت خواهد گرفت و بدین جهت ممکن است، قیمت در نرخ ۴۶۲۸ موقتا سطح حمایت پیدا کند و از ادامه حرکت نزولی متوقف گردد.

با این حال در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳۱۸ را شکسته است و به همین خاطر احتمال ریزش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۵۰۹ و ۴۴۲۸ زیاد است که این سطح نزدیک به کف موج قبلی B می باشد که در نمودار پایین دیده می شود.

برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۴۶۱۷ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۲۸ می باشد که می تواند هدف نزولی ۴۵۰۹ را مشخص سازد. بنابراین در حرکت نزولی برای اطمینان بیشتر، می توان پس از شکسته شدن سطح ۴۶۲۸ و نفوذ قیمت به زیر سطح ۴۶۱۷ اقدام به فروش با هدفهای ۴۵۰۹ و ۴۴۲۸ دلار/تن کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین روند خنثی و رنج ۱۴۹۸ و ۱۵۱۹ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد و شکسته شدن یکی از دو سطوح فوق می تواند منجر به گرفته شدن سفارشات شود و احتمال حرکت جدید را بوجود آورد، بدین جهت می بایست با دقت نظر به شکست یکی از این سطوح عمل کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) به ۱۶۰۵ قرار دارد و برای امروز افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح ۱۵۱۹ به معنای افزایش به سطح ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح ۱۴۹۸ به معنای کاهش قیمت به سطح ۱۴۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

در چارت پایین تمایلات تکنیکالی بازار بیشتر افزایش قیمت این فلز را نشان میدهد و بررسی شمارش امواج الیوت بیانگر آن است که افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) در قالب سه موج صورت گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال افزایش به سوی سطح ۱۵۳۹ می باشد.

با این حال قیمت آلومینیم آلیاژی فعلا در مسیر تشکیل الگوی خنثی بین سطوح ۱۴۹۸ و ۱۵۱۹ دلار/تن قرار دارد و در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد. در تقویم اقتصادی امروز، اخبار و رویدادهای قابل توجهی دیده نمی شود و از این رو، حرکت بازارها در روندی خنثی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم