تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۵۴ را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۴ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی، الگوی کف دو قلو و تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۱۲۴۴ در برخورد به خط روند رسم شده از سطح ۱۲۸۲ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این بررسی سطوح فیبوناچی از حرکت نزولی ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) به ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) تشکیل شده است که سطوح مقاومت قیمت اونس طلا را به ترتیب بر روی ۱۲۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۶۴(خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد.

به باور ما الگوی کف دو قلو ساخته شده در سطح ۱۲۰۸ به هدف افزایشی ۱۲۸۲ اشاره دارد که انتظار داریم در روزهای آینده دوباره این سطح را لمس کند. در حرکت اصلاحی سطوح به  ترتیب بر روی ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۲۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارند.

برای امروز و فردا انتظار داریم با ادامه شرایط ریسک گریزی در بازار، قیمت اونس طلا به حرکت صعودی خود به بالاترین سطوح سه هفته گذشته ادامه دهد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۵۴ و ۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۱۷ مارس که هم اکنون تبدیل به مقاومت شده است) راه برای صعود اونس طلا تا سطوح ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۲۷۰ (بالاترین سطح ۱۷ مارس) و ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) هموار خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

امروز خبر خاصی در بازار آمریکا منتشر نمی شود و عمده توجه بازار به تحولات مربوط به نوسانات بازارهای سهام و شاخص دلار آمریکا معطوف خواهد بود و وضعیت عمومی بازار نیز همچنان پرنوسان پیش بینی می شود. در هفته جاری در تقویم اقتصادی ایالات متحده آمریکا اخبار خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان مورد توجه معامله گران خواهد بود.

از آنجایی که بازارهای سهام آسیا و شاخص دلار آمریکا به کمترین نرخهای شش ماهه گذشته کاهش یافته اند این مساله می تواند طلا را که به عنوان تنها دارایی مطمئن برای سرمایه گذاری محسوب می شود تقویت کند و ادامه روند صعودی اونس طلا را به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۴ نوید بخش باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا