تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر از بالا با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد.

در نمودار پایین الگوی کف دو قلو در اطراف سطح حمایت ۲۶٫۰۵ به هدف افزایشی ۴۵٫۰۵ در هفته جاری اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۳۹٫۰۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۳۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود. سطوح حمایت مستحکم و قوی بعدی به ترتیب بر روی ۳۷٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و ۳۶٫۶۲ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تشکیل شده اند.

از این رو برای امروز قیمت های ۳۹٫۰۴ و ۳۸٫۴۹ و ناحیه بین این دو برای قیمت نفت آمریکا حمایتهای محکمی به حساب می‌آیند و تا زمانیکه بالای این سطوح قرار دارند امکان افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۱٫۴۲ وجود دارد و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

بنابراین همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت نفت به سطح ۴۰٫۴۷ نزدیک خواهد شد و با شکسته شدن این سطح ما رسیدن قیمت به سطح ۴۱٫۴۲ را امر محالی نمی دانیم و احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به این سطح و پس از آن به ترتیب سطوح ۴۱٫۹۰ ، ۴۲٫۳۹ ، ۴۲٫۴۹ و ۴۵٫۰۵ بسیار خواهد بود و واکنش معامله گران در هفته جاری احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن قیمت نفت به نرخهای بالاتر ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۲٫۴۳ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطوح ۴۲٫۸۷ و ۴۳٫۲۳ صادر خواهد کرد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت برنت در موج ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۷٫۲۷ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) شکل گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۴۳٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. بعد از سطح ۴۰٫۵۷ سطوح حمایت به ترتیب در ۴۰٫۵۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۳۸٫۷۰ و ۳۷٫۸۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۲٫۴۳ بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است که منجر به حرکت اصلاحی قیمت شده است و به باور ما این موج در اطراف سطح حمایت ۴۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تکمیل خواهد شد.

برای امروز افزایش قیمت نفت برنت به بالای سطح ۴۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) نشاندهنده تلاش دوم قیمت برای رسیدن و شکست سطح مقاومت ۴۲٫۴۳ می باشد و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در سطح ۴۱٫۳۱ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر ۴۲٫۴۳ است.

اکنون قیمت نفت برنت در ناحیه بالای سطح حمایت ۴۱٫۳۱ قرار دارد و با خروج رو به بالای قیمت از سطح مقاومت ۴۲٫۴۳ دلار/بشکه به احتمال قوی صعود آغاز خواهد شد و از آنجاییکه امروز اخبار و رویدادهای اقتصادی خاصی منتشر نمی شود، بازار نفت نظاره گر تحولات بازارهای سهام خواهد ماند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت