تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بالای سطح حمایت ۴۶۲۸ دلار/تن در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۷۲۴ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس نیز موقعیت قیمت را در نزدیکی سطح حمایت ۴۶۲۸ و مقاومت ۴۷۲۴ نشان میدهند که در چارت پایین مشخص گردیده است.

برای امروز حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۴۶۲۸ اتفاق افتاده است صرفا یک حرکت برگشتی به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳۱۸ تلقی می شود که به باور ما این حرکت پول بک (pull back) ممکن است یا در اطراف سطح ۴۷۰۰ یا در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷۲۴ (خط فیبوناچی ۵ درصدی) به پایان برسد.

برای امروز افزایش بیشتر قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۷۲۴ کمی بعید به نظر می رسد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۶۲۸ با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۴۵۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد.

از آنجایی که امروز اخبار و رویداد اقتصادی خاصی در سشن اروپا و آمریکا اعلام نمی شود انتظار داریم امروز قیمت جهانی مس مقداری در بالای سطح حمایت ۴۶۲۸ باقی بماند یا اینکه به نزدیکی سطح مقاومت ۴۷۲۴ دلار/تن برگشت داشته باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۵۳۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۴ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج افزایشی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) در موج c از سرگرفته شده است و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) هدف این حرکت افزایشی را سطح ۱۵۶۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشانه گرفته است.

در نمودار پایین اولین سطح مقاومت بر روی ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۴۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، برای امروز سطح ۱۴۹۸ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۱۵۳۹ و هدف بعدی نرخ ۱۵۶۴ خواهد بود.

لازم به ذکر است در صورتیکه خریداران به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۶۴ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۰۵ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشخص است..

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم