تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۹۳٫۷۹۸ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش تا سطح حمایت بعدی ۹۲٫۷۴۱ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۰٫۰۶ (بالاترین سطح ۱۲ مارس ۲۰۱۵) قرار دارند. به باور ما این موج نزولی c ممکن است در حوالی سطح حمایت ۹۲٫۷۴ به پایان برسد و پس از آن در موج افزایشی میان مدت قرار گیرد.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت بر روی ۹۴٫۵۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد که اگر از بالا این سطح مقاومت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۹۵٫۷۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. فعلا برای این هفته تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۹۴٫۵۷۴ قرار دارد، روند کلی همچنان نزولی است.

نشانه‌هایی که از تحلیل تکنیکال نمودار قیمت شاخص دلار آمریکا توسط اندیکاتورهای تکنیکال به صورت بارز نمایان شده‌اند، حکایت از وجود دو سطح حمایت و سد محکم برای جلوگیری از نزول بیشتر قیمت به ترتیب در سطوح ۹۳٫۷۹۸ و ۹۲٫۷۴۱ دارند و نمودار قیمت در صورت رسیدن به هر یک از این دو سطح باید مجددا تحلیل شود.

در سایر تحولات در حال حاضر حرکت قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو تا زمان شروع یک حرکت مشخص می بایست به انتظار ماند و سطح مقاومت اولیه نرخ ۱٫۱۴۵۴ (بالاترین سطح ۷ آوریل) است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۱۴۶۰ ، ۱٫۱۴۷۰ و ۱٫۱۴۹۵ و ۱٫۱۵۰۰ قرار دارند.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت اولیه یورو بر روی سطح ۱٫۱۳۷۰ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۱٫۱۳۵۰ ، ۱٫۱۳۳۰ و ۱٫۱۳۲۵ هستند. برای امروز با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا به نرخهای پایین شش ماهه گذشته، قیمت یورو در صورتیکه بتواند از سطح ۱٫۱۴۵۴ عبور کند به سمت نرخهای ۱٫۱۴۷۰ ، ۱٫۱۴۹۵ و ۱٫۱۵۰۰ حرکت خواهد نمود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز حرکت نزولی این زوج به پایین ترین نرخهای ۱۷ ماهه گذشته همچنان ادامه دارد و هم اکنون قیمت در مسیر سقوط به هدف سطوحی که در آن بانک مرکزی ژاپن اقدام به مداخله نمود، است. به باور ما، اگر هم بار دیگر مقامات ژاپن اقدام به مداخله لفظی نمایید، فشارهای نزولی این زوج ارز ادامه داشته و قیمت به سمت نرخهای پایین ۱۰۸٫۰۰ حرکت خواهد نمود.

در این زوج ارز در حرکت نزولی سطوح بعدی به ترتیب بر روی ۱۰۷٫۶۰ ، ۱۰۷٫۵۰ بعد از آن ۱۰۷٫۰۰ و ۱۰۶٫۷۹ و ۱۰۶٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۰٫۷۵ به ۱۲۵٫۸۶) پس از آن سطوح ۱۰۶٫۵۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۷۵٫۳۵ به ۱۲۵٫۸۶) و ۱۰۶٫۱۵ (پایین ترین سطح ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴) قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا قیمت در میان مدت در روندی خنثی بین سطوح ۱٫۴۰ و ۱٫۴۵ قرار گرفته و با نگاهی به نمودار روزانه می توان الگوی خنثی را تا نتایج همه پرسی انگلیس در روز ۲۳ ژوئن مشاهد کرد که نشان دهنده انتظار معامله گران است و هرچند اکنون زمان مناسبی برای آن نیست اما باید بدقت مراقب این خبر باشیم.

در این مسیر، سطح مقاومت اولیه پوند بر روی ۱٫۴۲۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۴۵۷ به ۱٫۴۰۰۶) و پس از آن سطح ۱٫۴۳۰۰ و ۱٫۴۳۲۱ و ۱٫۴۳۲۶ (بالاترین سطوح ۴ آوریل و پایین ترین سطح ۳۱ مارس) قرار دارند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۴۱۷۸ ، ۱٫۴۱۶۰ ، ۱٫۴۱۴۰ و ۱٫۴۱۰۸ تشکیل شده اند و برای امروز در صورت ادامه صعود از سطح ۱٫۴۱۰۸ مانع مهمی در برابر پوند در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۴۳۰۰ ، ۱٫۴۳۲۱ ، ۱٫۴۳۲۶ و ۱٫۴۳۵۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا