تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd :

دیروز گفتیم که برای گذر موفقیت آمیز یورو از سد ۱٫۲۹۸۵ باید قیمت یورو کمی تا نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۴۰ عقب نشینی کند تا سفارشهای فروش انجام شود و سپس اجازه عبور از ۱٫۲۹۸۵ داده شود و دقیقا دیروز چنین اتفاقی افتاد. امروز نیز سفارشات فروش یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۰ چیده شده اند و حتی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۳۰ نیز سفارشات فروش وجود دارند.

همچنان جو نزولی بر بازارهای مالی اروپا حکم فرماست و شاخصهای بورس منطقه اتحادیه اروپا در محدوده منفی به سر می برند و بحران سیاسی در پرتغال ( استعفای دو وزیر دارایی و خارجه در پرتغال تنها در یک روز ) و همچنین افزایش مجدد اختلاف بازدهی اوراق قرضه کشورهای حاشیه اروپا توجه فروشندگان یورو را به خود جلب کرده است.

برای امروز روند نزولی یورو همچنان قوی تر است ولی محدوده ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۰۰ به نظرم برای امروز مهم هستند. در هر صورت چنانچه یورو بتواند خود را به پایین این محدوده برساند و تثبیت شود، می تواند به ترتیب قیمت را تا سطوح ۱٫۲۸۳۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۹ مه) و ۱٫۲۸۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) الی ۱٫۲۸۰۹ ( پایین ترین سطح روز ۲۰ مه ) پایین بیاورد.

از آنجایی که برای امروز سفارشهای اصلی فروش یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۰ قرار دارند و حتی باز هم فروش های زیادی در منطقه ۱٫۳۰۲۰ تا ۱٫۳۰۳۰ وجود دارند معتقدیم که یورو توان بالا رفتن را ندارد و هر گونه حرکت اصلاحی به سطوح بالا فقط فرصت فروش را ایجاد خواهد کرد.

بنابراین هر چند هنوز روند یورو را نزولی می دانم و احتمال رسیدن آن به ۱٫۲۸ بسیار زیاد است اما ممکن است بازار برای عبور از ۱٫۲۹۰۰ مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود . فردا بیشتر توجهات به کنفرانس خبری ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا که فردا جلسه بانک مرکزی برگزار می شود معطوف شده است و ان شالله در یادداشتهای فردا مفصلا به آن خواهیم پرداخت .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز پس از آن که امروز صبح قیمت با ثبت ۱۰۰٫۸۴ تا نزدیکی ابر ایچیموکو ( سطح ۱۰۱٫۲۸ ) رسید با تشدید بحران سیاسی پرتغال و بدهی اروپا تحت فشارهای نزولی به زیر ۱۰۰ قرار گرفت و هم اکنون نیز در زیر سطح ۹۹٫۵۰ در حال معامله است و سطوح حمایت یا کف قیمت به ترتیب در منطقه ۹۹٫۱۸ ( پایین ترین سطح روز ۱ جولای ) و ۹۹٫۰۰ الی منطقه ۹۸٫۱۵ ( کف ابر ایچیموکو) و ۹۸٫۱۴ ( خط کیجون سن ) قرار گرفته اند که در نمودار زیر مشخص هستند.

 در زوج ارز یورو – ین ژاپن معامله گران با شنیدن هر خبر منفی از وضعیت بازارهای مالی اروپا مخصوصا بحران سیاسی بوجود آمده در پرتغال و بازگشت توجهات به بحران بدهی اروپا اقدام به فروش بیشتر یورو مخصوصا در مقابل دلار خواهند کرد.

برای امروز برخی از سفارشات فروش زوج یورو – ین ژاپن در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۲۰ و حتی در منطقه ۱۳۱٫۷۰ تا ۱۳۱٫۷۵ سفارشات فروش با حد تارگت و سود در منطقه نزدیکی ۱۲۸٫۵۲ چیده شده اند.

با توجه به جو ریسک گریزی حاکم در بازارها امروز سقف زوج یورو – ین ژاپن را در محدوده نزدیکی ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۲۰ و سقف زوج پوند- ین ژاپن را در محدوده نزدیکی ۱۵۲٫۸۰ تا ۱۵۳٫۰۰ می توان در نظر گرفت. کف قیمت زوج پوند- ین ژاپن نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۹٫۰۰ الی ۱۴۸٫۵۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

AudUsd

این زوج ارز نیز  همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و هم اکنون در پایین ترین نرخهای ۳ ساله گذشته خود قرار گرفته است. این امکان وجود دارد که با توجه به اظهارات امروز صبح ریس بانک مرکزی استرالیا مبنی بر کاهش نرخ بهره ، این روند نزولی امتداد بیشتری یابد. برای امروز اکثر سفارشات فروش در حدود منطقه ۰٫۹۱۲۰ و ۰٫۹۱۴۰ الی ۰٫۹۱۵۰ با حد تارگت و سود ۰٫۹۰۵۰ و ۰٫۹۰۰۰ چیده شده اند.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح ۰٫۹۰۰۰ کاهش یابد ، می تواند زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی ۰٫۸۹۱۳ ( کمترین نرخ ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۰ ) و ۰٫۸۸۶۰ ( پایین ترین سطح ۳۱ اوت سال ۲۰۱۰ ) فراهم آورد و انتظار داریم فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر ارزش دلار استرالیا تحمیل شود.

لازم به ذکر است امروز در زوج ارز UsdCad اکثر سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۵۲۰ تا ۱٫۰۵۰۰ با حد تارگت و سود در منطقه ۱٫۰۵۸۰ و ۱٫۰۶۰۰ قرار دارند.

در ایالات متحده آمریکا امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی ADP ، تراز تجاری ، مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری و موسسه مدیریت عرضه غیر کارخانه ای ISM اعلام می شوند اما در روز جمعه بیشترین توجه بازار بر روی اخبار اشتغال بخش غیر کشاورزی NFP این کشور متمرکز خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا

استرالیا