تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۲۶۴ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) به ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون برای امروز راه برای صعود بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۴ هموارتر شده است.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۱۲۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بر روی سطح ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گرفته است و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید اونس طلا تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۸۲ صادر خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی کف دو قلوی که در سطح ۱۲۰۸ ساخته شده است نیز به هدف ۱۲۸۲ اشاره دارد. در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۵۴ ، ۱۲۵۰ و ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده اند که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود اندیکاتورهای روزانه و بررسی سطوح فیبوناچی به شروع حرکت صعودی قیمت اونس طلا اشاره می کنند و در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت توانسته است از خط مقاومت ۱۲۵۰ که بارها و بارهای در تلاش برای عبور از آن ناکام مانده بود، عبور کند و در صعودی دیگر مقاومت مهم و کلیدی ۱۲۵۴ را نیز پشت سرگذارد.

این مساله به روشنی نشان می دهد که با توجه به کاهش شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطوح ۸ ماهه گذشته و گمانه زنی ها از عدم افزایش زودهنگام نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا، برای امروز معامله گران در صدد خرید اونس طلا با هدفهای ۱۲۶۴ و ۱۲۸۲ برآمده اند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا