تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۰٫۹۲ و ۴۱٫۲۸ دلار/بشکه افزایش یابد و این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) می باشد ودر این موج قادر است تا سطح مقاومت ۴۱٫۶۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد اما برای امروز هدف واقع بینانه را باید در سطح ۴۰٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) یا در سطح ۴۱٫۲۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) در نظر گرفت.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) هدف بعدی قیمت نفت آمریکا را سطح ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پیش بینی می کند که این سطح در بین سطوح ۴۱٫۲۸ و ۴۱٫۶۴ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در حرکت اصلاحی سطوح حمایت قیمت نفت آمریکا به ترتیب بر روی سطوح ۳۹٫۷۵ و ۳۹٫۳۳ (خطوط فیبوناچی ۱۰۰ و ۸۶٫۴ درصدی) تشکیل شده اند. انتظار داریم هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت دوام چندانی نداشته باشد و اندیکاتورهای روزانه در چارت پایین به ادامه حرکت صعودی قیمت نفت اشاره دارد و احتمال حرکت تا رسیدن قیمت به هدفهای بالای ۴۰٫۷۵ وجود دارد.

به اعتقاد ما قیمت نفت آمریکا که روز گذشته را بالای سطح ۳۹٫۰۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) به پایان برده است، برای امروز با شکسته شدن سطح ۴۰٫۷۵ و تثبیت قیمت در بالا آن، احتمال صعود بیشتر قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۰٫۹۲ ، ۴۱٫۲۸ و پس از آن سطوح ۴۱٫۴۲ و ۴۱٫۶۴ دلار/بشکه وجود خواهد داشت. در نمودار زیر منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود و معامله گران را به خرید بیشتر نفت آمریکا ترغیب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۳٫۲۳ و ۴۳٫۵۹ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج ۳ در نمودار زیر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۷٫۲۷ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) است و در این موج قادر است تا سطح ۴۳٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) صعود کند اما برای امروز هدف واقع بینانه ما سطح ۴۳٫۲۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است که اگر شکسته شود هدف بعدی سطح ۴۳٫۵۹ و نرخهای بالاتر است.

در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۲۷٫۱۰ (پایی ترین سطح ۲۰ ژانویه) به هدف ۴۳٫۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد و با توجه به ملاحظات تکنیکال خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و این موج ۳ سکوی صعود نفت برنت را تشکیل خواهد داد.

در نمودار زیر سطح مقاومت بر روی سطح ۴۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که هر چند باعث اصلاح جزئی به سوی سطح حمایت ۴۲٫۴۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شده است اما انتظار داریم که امروز این سطح مقاومت ۴۲٫۸۷ با قدرت شکسته شود و سیگنال خرید تا محدوده ۴۳٫۲۳ و ۴۳٫۵۹ دلار/بشکه و حتی نرخهای بالاتر صادر کند که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت