تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶۲۸ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۵۰۹ کاهش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است که انتظار داریم دیر یا زود این سطح با قدرت شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۴۵۰۹ کاهش یابد.

به اعتقاد ما حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۴۶۲۸ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۴۷۰۰ به پایان رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳۱۸ می باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۴۶۲۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۲۸ است که می تواند هدف نزولی ۴۵۰۹ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشخص گردیده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۷۰۰ می باشد.

از این رو برای امروز با شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۲۸ راه برای سقوط قیمت مس تا نرخ ۴۵۰۹ هموار خواهد شد و براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است ناتوانی مس برای رسیدن به بالای خط روند رسم شده به معنای احتمال ادامه حرکت نزولی به سوی سطح حمایت ۴۶۲۸ و پس از آن سطح ۴۵۰۹ دلار/تن است که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح حمایت ۱۴۹۸ و مقاومت ۱۵۱۸ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت کوتاه مدت قیمت آن مشخص گردد که در نمودار زیر به وضوح قابل مشاهده  است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این خطوط فیبوناچی بر روی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تشکیل شده است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند تا سیگنا جدید صادر شود.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۹۸ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح ۱۴۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و چنانچه سطح مقاومت ۱۵۱۸ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که تمایلات قیمت آلومینیم آلیاژی بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد و این حرکت را رالی افزایشی قیمت از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) نشان می دهد که در قالب سه موج شکل گرفته است و موج c در صورت شکست سطح مقاومت ۱۵۱۸ از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۵۳۹ برخوردار است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در هر حال برای امروز معامله گران این فلز در انتظار خروج قیمت از روند خنثی بین سطوح ۱۴۹۸ و ۱۵۱۸ دلار/تن هستند و انتظار می رود، تا زمانی که قیمت آلومینیم آلیاژی حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح فوق قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم