تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت به پایین سطوح حمایت ۱۲۴۵ و ۱۲۴۴ برسد و حداقل دو ساعت پایین آن تثبیت شود به سوی سطوح ۱۲۴۰ و ۱۲۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اصلاح می کند در غیر این صورت دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۲۶۴ افزایش خواهد یافت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا دیروز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۶۴ نشد و هم اکنون دوباره به پایین سطح ۱۲۵۴ برگشته است و برای امروز باید منتظر اخبار خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان آمریکا است تا جهت بازار مشخص گردد.

هر چند قیمت اونس طلا پس از اشاره جفری لکر ریس بانک فدرال ریچموند آمریکا و جان ویلیامز ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو به سه تا چهار پله افزایش نرخ بهره در سال جاری مقداری از بالاترین سطح ۳ هفته گذشته اصلاح کرده است اما همچنان بالای سطوح حمایت ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۲۴۴ (حمایت تایم فریم یک ساعته ۱۱ آوریل) تثبیت شده است.

برای امروز همین اخبار خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران کافی است تا روند حرکت اونس طلا تحت شعاع قرار گیرد. از این رو اگر قیمت نتواند خود را به پایین سطوح حمایت ۱۲۴۵ و ۱۲۴۴ برساند باید منتظر افزایش مجدد قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۶۴ باشیم.

چنانچه در طول هفته جاری سطح مقاومت ۱۲۶۴ هم شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) صادر خواهد کرد. برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۲۴۴ تا ۱۲۶۴ است شکسته شود. در حرکت نزولی، اگر سطح ۱۲۴۴ شکسته شود، سناریوی حرکت افزایشی به سوی سطح ۱۲۶۴ موقتا متوقف شده و حرکت بعدی قیمت به سوی سطوح ۱۲۴۰ و ۱۲۳۶ خواهد بود.

گزارش امروز خرده فروشی آمریکا ممکن است نوساناتی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد. مسلم است که درصورت اعلام ضعیف این شاخص، ممکن است اونس طلا دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۲۶۴ دست یابد در غیر این صورت یعنی اگر آمار خرده فروشی بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود ممکن است به سوی سطوح ۱۲۴۰ و ۱۲۳۶ اصلاح کند.

بنابراین امروز در بازار آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران این دو خبر مهم خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان آمریکا، امروز روز مهمی برای بازار خواهد بود و انتظار می رود، روند حرکت بقیه هفته با واکنش امروز بازار و فردا با واکنش به قیمت مصرف کنندگان آمریکا مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا