تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم حرکت اصلاحی قیمت نفت در اطراف سطح ۴۱٫۲۸ دلار/بشکه پایان یابد و دوباره در مسیر افزایشی به سوی سطح مقاومت ۴۲٫۰۹ قرار گیرد و روند کلی همچنان صعودی است.

در چارت زیر تشکیل کندل روزانه بالای سطح حمایت ۴۱٫۲۸ هم خود تایید دوباره‌ بر امکان و احتمال رشد قیمت نفت به ترتیب به سوی سطوح ۴۱٫۶۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) و ۴۲٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت در موج افزایشی ۳ در نوسان است که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) می باشد و روز گذشته برای مدتی کوتاهی به بالای سطح ۴۲٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) رسید و در آینده نزدیک این احتمال قویا وجود دارد که در هفته جاری تا سطوح ۴۳٫۹۸ و ۴۴٫۷۰ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد.

همچنین، شکسته شدن سطح ۴۲٫۰۹ می تواند نشانه ای از آن باشد که حرکت اصلاحی روز گذشته از سطح ۴۲٫۲۴ در نزدیکی سطح حمایت ۴۱٫۲۸ به پایان رسیده است و ادامه افزایش قیمت نفت می تواند تایید کننده این موضوع بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت نفت آمریکا به سطوح ۴۲٫۰۹ و ۴۲٫۸۱ و پس از آن سطوح ۴۳٫۰۶ (بالاترین سطح ۹ دسامبر) و ۴۳٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۴۳٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) و سپس ۴۴٫۷۰ دلار/بشکه را بوجود آورد.

از آنجاییکه امروز خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در تقویم اقتصادی ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران دیده می شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات و اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود و انتظار داریم اگر امروز رقم ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شود، قیمت نفت آمریکا به حرکت صعودی خود ادامه دهد که اهداف بعدی آن را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۴۴٫۷۴ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۴۵ صادر خواهد کرد و برای هفته جاری تا هنگامیکه قیمت در بالای سطوح حمایت ۴۲٫۸۷ و ۴۲٫۴۳ قرار دارد، روند کلی همچنان صعودی است.

همانگونه که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۷٫۲۷ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) تشکیل شده است. امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا می تواند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، حرکت به نفع قیمت نفت پیش رود.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به محدوده ۴۵٫۸۹ و ۴۶٫۶۱ (خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و  ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است اما هدف واقع بینانه ما افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۴۵٫۴۵ از طریق عبور از سطح مقاومت ۴۴٫۷۴ می باشد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۳٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد و چنانچه از پایین این سطح حمایت به هر دلیلی شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح ۴۲٫۸۷ و ۴۲٫۴۳ (خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو کمی ضعیف است و با در نظر گرفتن ایجاد پتانسیل افزایش قیمت نفت برنت، آنگاه اهداف بالاتری به ترتیب سطوح ۴۵٫۴۵ ، ۴۵٫۸۹ و ۴۶٫۶۱ دلار/بشکه مد نظر خواهند بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت