تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۸۲۰ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۹۳۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) قرار گرفته اند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی قیمت مس از سطح ۴۶۲۸ نشاندهنده تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۵۱۳۱ است و هنوز معلوم نیست که این حرکت اصلاحی تا چقدر قدرت و توان بالا رفتن را دارد.

اگر حرکت اصلاحی ضعیف باشد می تواند نهایت تا سطح ۴۸۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد اما اگر این حرکت اصلاحی قوی باشد می تواند تا سطح ۴۹۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دست یابد.

در حرکت نزولی اولین سطح حمایت بر روی سطح ۴۷۲۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت مس به سطح ۴۶۲۸ دلار/تن می شود که این سطح در چارت پایین محل بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۳۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۵۶۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۴۹۸ نشاندهنده استمرار موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) است که در چارت پایین مشخص است.

قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۴ صعود کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) قرار گرفته است. از این رو برای امروز تمرکز فعلی بازار بر روی سطوح ۱۵۳۹ و پس از آن سطح مقاومت ۱۵۶۴ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

بنابراین در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای ۳۸٫۲ درصدی ، ۲۳٫۶ درصدی می تواند باشند که در نمودار زیر مشاهده می کنید و برای امروز احتمال شکست سطح مقاومت ۱۵۳۹ و افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۶۴ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم