تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن موفق به شکست سطح حمایت ۱۲۲۹ شود به سطح ۱۲۲۱ کاهش یابد در غیر این صورت ممکن است با شکست و تثبیت دو ساعته  بالای سطح ۱۲۴۱ به سوی سطح ۱۲۴۹ دست یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است. از این رو برای امروز باید منتظر شکست یکی از سطوح ۱۲۲۹ یا ۱۲۴۱ بود.

از نظر فاندامنتالی کاهش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر ، افزایش ارزش دلار آمریکا و تقویت جریان ریسک پذیری در واکنش به اقدام امروز بانک مرکزی سنگاپور در تسهیل سیاست انبساطی و مداخله در بازار ارز در جهت رشد صفر درصدی دلار سنگاپور که باعث امیداوی بازارها از اتخاذ تصمیم مشابه توسط سایر بانکهای مرکزی جهان گردید به تقویت شاخصهای سهام بین الملل و کاهش قیمت اونس طلا تا سطح ۱۲۲۹  انجامید.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است این تحلیل براساس موج افزایشی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) به ۱۲۶۲ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل) است و این مساله نشان می دهد که اونس طلا سطح حمایت ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و خط میانگین متحرک ۵۰ روزه) را لمس کرده و در حال حاضر به بالای سطح ۱۲۳۵ برگشته است. اگر سطح ۱۲۲۹ به هر دلیلی شکسته شود به ترتیب تا سطوح ۱۲۲۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۲۱ کاهش می یابد ذر غیر این صورت اگر از بالا سطح مقاومت ۱۲۴۱ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به ۱۲۴۹ صادر خواهد کرد.

در چارت پایین برررسی امواج الیوت نشان می دهد که این موج اصلاحی از سطح ۱۲۶۲ ممکن است در حوالی یکی از سطوح حمایت ۱۲۲۹ یا ۱۲۲۱ تکمیل شود و دوباره با افزایش روبرو شود زیرا این حرکت اصلاحی بخشی از موج افزایشی (۵) است که در روزهای آینده می تواند قیمت اونس طلا را مجدد تا سطح ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) بالا بکشاند.

بنابراین در حال حاضر با توجه به برگشت قیمت اونس طلا از سطح حمایت ۱۲۲۹ به بالای سطح ۱۲۳۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در صورت شروع حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه بر روی ۱۲۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸۲ درصدی) قرار دارد که اگر این سطح با قدرت شکسته شود و حداقل دو ساعته بالای آن تثبیت شود باعث تقویت دوباره به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۹ و ۱۲۶۲ می شود. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا، ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و آمار قیمت مصرف کنندگان (CPI) منتشر می شود که احتمال ایجاد نوسان را در بازار بوجود می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا