تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۴۰٫۹۲ دلار/بشکه مورد حمایت قرار بگیرد و دوباره به سوی سطح ۴۱٫۶۴ افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطوح ۴۲٫۳۹ و ۴۲٫۸۱ صادر می کند.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۰٫۹۲ به شرط تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث اصلاح کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۴۰٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

به خاطر اینکه در چارت پایین قیمت نفت آمریکا به کف کانال افزایشی خود برخورد کرده است و به دلیل تثبیت قیمت بالای کف کانال خریداران کماکان متمایل به خرید نفت هستند و از این رو، هرگونه حرکت نزولی به سوی کف کانال، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید تلقی می شود.

در چارت پایین این سطح حمایت ۴۰٫۹۲ مماس با کف کانال و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) تشکیل شده است. از این رو برای امروز می توان با شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۱٫۶۴ و ۴۱٫۸۰ به انتظار استمرار حرکت صعودی تا سطوح ۴۲٫۳۹ و ۴۲٫۸۱ بود.

بنابراین حرکت قیمت نفت آمریکا کماکان در روندی صعودی است و پیش بینی می شود پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۴۰٫۹۲ شاهد شروع حرکت صعودی جدید به سوی سطوح ۴۲٫۳۹ و ۴۲٫۸۱ دلار/بشکه باشیم و با نگاهی به نمودار روزانه می توان کانال افزایشی را مشاهد کرد که نشان دهنده انرژی خریداران نفت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطوح حمایت ۴۳٫۵۹ و ۴۳٫۲۳ دلار/بشکه مورد حمایت قرار بگیرد و پس از آن به سوی سطوح مقاومت ۴۴٫۰۳ و ۴۴٫۷۴ افزایش یابد و دوباره فرصت مجددی برای خریداران فراهم نماید.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت روز گذشته در اولین تلاش خود نتوانست از سطح مقاومت ۴۴٫۷۴ با قدرت عبور کند و بالای آن تثبیت شود و به همین خاطر مقداری به نزدیکی سطح ۴۳٫۵۹ اصلاح کرده است که انتظار داریم در نزدیکی این سطح دوباره خریداران وارد بازار شوند و قیمت را به نرخهای بالاتر هدایت کنند.

به همین خاطر از نظر تحلیل تکنیکال همچنان بر این باوریم که روند حرکت در موج ۳ کماکان صعودی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت افزایشی دنبال می کنیم و برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴٫۰۳ سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت برنت تا سطح ۴۴٫۷۴ صادر خواهد کرد.

اکنون می بایست در انتظار بازگشت اندک قیمت نفت برنت به نرخهای پایین یعنی اطراف سطح حمایت ۴۳٫۵۹ و ۴۳٫۲۳ و ورود به پوزیشن خرید بود که این منطقه می تواند نقطه مناسبی باشد و هم اکنون نقش سطوح حمایت را نیز دارد. چنانکه حرکت صعودی ادامه یابد اهداف بعدی به ترتیب سطوح ۴۴٫۷۴ ، ۴۵٫۴۵ و پس از آن سطوح ۴۵٫۸۹ و ۴۶٫۶۱ دلار/بشکه خواهند بود که هر یک از این اهداف را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت