تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸۲۰ دلار/تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۷۲۴ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت مس در تثبیت بالای سطح مقاومت ۴۸۲۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده اند و به نظر می رسد قیمت مس پس از نفوذ اندک به بالای سطح مقاومت ۴۸۲۰ مقداری از پتانسیل و قدرت خود را از دست داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال با اینکه حرکت افزایشی قیمت مس از سطح ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) به معنای استمرار موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ می باشد اما ساختار این روند پیچیده است و می بایست منتظر واکنش قیمت مس به سطح مقاومت ۴۸۲۰ بود و در صورتیکه موفق به شکست این سطح مقاومت نشود نشان دهنده کاهش انرژی خریداران است.

از این رو برای امروز نفوذ قیمت مس به بالای سطح ۴۸۵۸ شکست سطح مقاومت ۴۸۲۰ را تایید خواهد کرد و باعث افزایش قیمت مس به سطح ۴۹۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود در غیر این صورت ممکن است مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۷۲۴ دلار/تن اصلاح کند که در چارت پایین مشاهده می کنید. در تقویم اقتصادی امروز، آمارهای تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفته و شاخص تورم مصرف کننده (CPI) آمریکا اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۵۶۴ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تشکیل شده است که آخرین مانع در برابر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۶۰۵ است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهدکه قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ تشکیل شده است و در این موج قادر است به نرخهای بالای ۱۶۰۵ دست یابد.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۱۵۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر می کند که در چارت پایین مشخص است.

بر این باوریم که ادامه حرکت کاهشی پایین تر از سطح حمایت ۱۵۳۹ کار ساده ای نخواهد بود و از این رو، فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران آلومینیم آلیاژی در بالای این سطح حمایت با هدف ۱۵۶۴ و پس از آن سطح مقاومت ۱۶۰۵ دلار/تن بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم