تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت اونس طلا بتواند از سطوح حمایت ۱۲۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) عبور کند تا سطح ۱۲۱۵ کاهش می یابد و برای امروز قیمت در تلاش برای لمس سطح حمایت ۱۲۲۱ است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) به ۱۲۶۲ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل) تشکیل شده اند.

هر چند قیمت اونس طلا در این موج اصلاحی و نزولی ممکن است تا سطوح ۱۲۲۱ و ۱۲۱۵ ریزش کند اما بررسی امواج الیوت نشان می دهد این حرکت کاهشی به احتمال زیاد در اطراف سطوح حمایت ۱۲۲۱ – ۱۲۱۵ تکمیل خواهد شد.

به اعتقاد ما از آنجایی که این موج اصلاحی بخشی از موج افزایشی (۵) است پیش بینی می شود از نزدیکی یکی از سطوح ۱۲۲۱ یا ۱۲۱۵ در میان مدت (طی ۲ الی ۳ هفته) دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) افزایش پیدا کند.

امروز در حرکت افزایشی نیز چنانچه سطح مقاومت ۱۲۳۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود باعث افزایش قیمت اونس طلا به ۱۲۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲  درصدی) و ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. از این رو اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۲۱ و ۱۲۱۵ بار دیگر شاهد افزایش قیمت اونس طلا باشیم.

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی آمریکا آمار تولیدات صنعتی و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا دیده می شود، انتظار می رود بار دیگر توجه اصلی معامله گران اونس طلا به تحولات بازارهای سهام و اخبار منتشره در این خصوص و نوسانات شاخص دلار آمریکا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا