تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۴۰٫۸۴ دلار/بشکه یعنی پایین ترین سطح ۱۴ آوریل را لمس کند و اگر این سطح هم شکسته شود قبل از شروع روند صعودی باید منتظر اصلاح بیشتر تا سطوح ۴۰٫۴۷ و ۳۹٫۷۵ بود که این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی از سطح ۴۲٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج c در حال اصلاح قیمت نفت به سوی سطوح ۴۰٫۴۷ و ۳۹٫۷۵ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) می باشد.

این در حالی است که از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت افزایشی صعود قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۴۱٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۲ مارس) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت نفت به سوی سطح ۴۲٫۳۹ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود.

با در نظر گرفتن شرایط و محل قرارگیری اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در نمودار قیمت نفت آمریکا، ورود به خرید نفت آمریکا باید از بالای سطوح مقاومت ۴۱٫۹۰ و ۴۲٫۴۲ انجام گیرد و اگرچه هنوز احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح حمایت ۴۰٫۴۷ وجود دارد اما پس از آن احتمال شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۱٫۹۰ و ۴۲٫۴۲ دلار/بشکه محتمل است. جلسه روز یکشنبه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دوحه محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت نفت به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۳٫۲۳ و ۴۲٫۸۷ دلار/بشکه کاهش یابد و اگر این سطوح هم شکسته شوند به ترتیب تا سطوح ۴۱٫۴۱ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل) و ۴۱٫۲۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ریزش خواهد کرد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج c می تواند قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۴۲٫۸۷ از موج افزایشی ۳ پایین بکشاند که این موج سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۷٫۲۷ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) است و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت تا سطوح ۴۴٫۰۳ و ۴۴٫۳۳ باشیم.

چنانچه در هفته بعد سطوح مقاومت ۴۴٫۳۳ و ۴۴٫۷۴ با قدرت شکسته شوند باعث افزایش قیمت به سطوح ۴۵٫۰۲ و ۴۵٫۴۵ و ۴۵٫۸۹ می شوند که هر یک از این سطوح به ترتیب در بالاترین سطح ۹ دسامبر و سطوح فیبوناچی ۲۲۳٫۶ و ۲۳۸٫۲ درصدی واقع شده اند. شرط نزولی شدن قیمت، عبور از سطح ۴۱٫۴۱ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل) و تثبیت پرقدرت قیمت در پایین این سطح است.

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال نفت برنت فعلا نشانه‌ای از افزایش قیمت ندارند و رفتار قیمت در این حالت دلالت بر تشکیل یک حرکت اصلاحی قیمت به سطح ۴۲٫۸۷ دارد و پس از ایجاد موج اصلاحی در موج c عبور رو به بالای قیمت از این باند مقاومت ۴۴٫۳۳ و ۴۴٫۷۴ هنوز محتمل است و قیمت با در جا زندن حوالی سطح حمایت ۴۲٫۸۷ ممکن است بتواند به سطوح بالاتر در ۴۴٫۳۳ و ۴۴٫۷۴ دلار/بشکه برسد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت