تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹۳۹ دلار/تن را تاچ کند و از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد که حرکت خنثی قیمت نفت در حوالی سطح حمایت ۴۸۲۰ تکمیل شده است.

در چارت پایین تایم فریم ۱ ساعته سطح مقاومت قیمت و حمایت قیمت مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲  درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده اند که این سطوح را بررسی فیبوناچی نشان داده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود حرکت افزایشی قیمت مس از سطح ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) در قالب استمرار موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ شکل گرفته است که ممکن است برای امروز بتواند سطح مقاومت ۴۹۳۹ را لمس کند.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۷۷۸ (پایین ترین سطح ۱۸ مارس) با قدرت شکسته شود باعث برگشت قیمت مس به سوی سطح ۴۷۲۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز احتمال صعود قیمت مس به سطح مقاومت ۴۹۳۹ بوجود آمده است. بنابراین تا هنگامیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۴۷۷۸ قرار دارد، روند کلی در کوتاه مدت در موج c همچنان افزایشی به سوی سطح ۴۹۳۹ دلار/تن است که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۵۶۴ دلار/تن مواجه شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ تشکیل شده است و تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی پایین این سطح مقاومت در نوسان است این احتمال وجود دارد که قیمت آن تا سطح حمایت ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد. برای رصد قیمت این فلز و دریافتن جهت روند آتی آن بایستی قیمت در فاصله ۱۵۶۴ و ۱۵۳۹ به دقت بررسی شوند و خروج قیمت از یکی از این سطوح باید مد نظر معامله گران روزانه باشد.

با این حال تمایلات بازار هنوز افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج C تایید کرده است که انتظار داریم دیر یا زود در این موج تا نرخهای بالای ۱۶۰۵ افزایش یابد. برای امروز چنانچه قیمت این فلز به بالای سطح مقاومت ۱۵۷۵ برسد تایید کننده شکست سطح مقاومت ۱۵۶۴ با هدف ۱۶۰۵ دلار/تن است که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم