تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو، ین ژاپن، دلار کانادا ، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح حمایت ۹۳٫۷۹ روبرو شود و با بسته شدن کندل هفته بالای سطح مقاومت ۹۴٫۵۷ مجدد با افزایش روبرو شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۰۰٫۵۱ قرار دارد که تاکنون موفق به تثبیت کندل روزانه پایین این سطح حمایت نشده است و از این رو با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۹۴٫۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) احتمال افزایش قیمت به سوی سطح ۹۵٫۲۲ (بالاترین سطح ۳۰ مارس) و ۹۵٫۷۰ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال بالاتر از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۹۵٫۸۳ و ۹۶٫۲۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) است که قبلا این سطح ۹۵٫۸۳ پایین ترین سطح ۲۸ مارس بود و حالا تبدیل به مقاومت شده است. بالاتر از سطح ۹۶٫۲۹ مقاومت بعدی بر روی سطوح ۹۶٫۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۹۶٫۳۹ (بالاترین سطح ۲۸ مارس) قرار دارند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا خط میانگین متحرک ۲۱ روزه سطح مقاومتی را در سطح ۱٫۱۳۰۴ و پس از آن مقاومتهای بعدی بر روی ۱٫۱۳۲۲ و ۱٫۱۳۲۷ ایجاد کرده اند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۴۶۵ به ۱٫۱۲۳۴ و پایین ترین سطح ۶ آوریل قرار دارند که این سطوح و بعد از آن سطوح ۱٫۱۳۴۶ و ۱٫۱۳۵۰ تبدیل به مقاومت یورو شده اند.

در روند نزولی، سطح حمایت بر روی ۱٫۱۲۴۵ و ۱٫۱۲۳۴ قرار گرفته اند و در صورت سقوط قیمت به زیر این سطوح زمینه برای ریزش تا نرخهای ۱٫۱۲۲۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۱۴۴ به ۱٫۱۴۶۵) و ۱٫۱۲۰۰ پس از آن سطح ۱٫۱۱۶۹ (پایین ترین سطح ۲۹ مارس) فراهم خواهد شد که این سطح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه تشکیل شده است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سقوط قیمت به زیر سطح ۱۲۲٫۸۰ و ۱۲۲٫۵۰ روند نزولی را احیاء کرده است و اکنون تمرکز قیمت، سقوط تا رسیدن به سطح ۱۲۲٫۰۹ (پایین ترین سطح ۱ مارس) و در ادامه، تا سطوح ۱۲۱٫۹۴ و ۱۲۱٫۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۹۴٫۱۱ به ۱۴۹٫۷۸ و بالاترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۳) است و پس از آن اهداف نزولی بعدی به ترتیب سطوح ۱۲۱٫۸۰ و ۱۲۱٫۵۰ خواهند بود. برای امروز سطوح مقاومت نیز بر روی ۱۲۳٫۵۲ ، ۱۲۳٫۵۷ و ۱۲۳٫۸۷ و ۱۲۴٫۰۰ تشکیل شده اند.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا باید توجه داشت که عدم موفقیت قیمت برای تثبیت در پایین سطوح حمایت ۱۲۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۲۱ می تواند شروع مجددی برای حرکت افزایشی باشد و در حال حاضر، حرکت صعودی که در انتظار آن بودیم شروع شده است. سطح مقاومت اولیه بر روی ۱۲۳۸ قرار دارد و در ادامه مسیر صعودی، مقاومت بعدی بر روی ۱۲۴۳ دیده می شود.

با توجه به زلزله ی ۷٫۴ ریشتری که امروز منطقه کوماموتو ژاپن را به شدت لرزاند و در شرایط جریان ریسک گریزی تقاضا برای دارایی های مطمئن افزایش می یابد برای امروز اگر سطوح ۱۲۳۸ و ۱۲۴۳ با قدرت شکسته شوند، این مساله دوباره موجب تقویت قیمت اونس طلا به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۵۳ و ۱۲۶۲ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا