تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر سطح ۱۲۴۰ را بشکند می تواند از سطح مقاومت ۱۲۴۴ عبور کند و تا حدود سطح ۱۲۵۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است. در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۲۷ باعث کاهش به ترتیب تا سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۳ می شود. اولین سطح حمایت بر روی سطح ۱۲۳۰ قرار دارد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ – (۵) تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) می باشد و هم اکنون به خاطر کاهش بهای نفت و سهام بین الملل که موجب جریان ریسک گریزی و تقاضای دارایی های مطمئن شده است در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۲۴۰ است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال به باور ما این موجافزایشی در میان مدت از توانایی و انرژی بالایی برای رسیدن به سطح ۱۲۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و از این رو برای کوتاه مدت هدف اول را بهتر است بعد از سطوح ۱۲۴۰ و ۱۲۴۴ در سطوح ۱۲۵۰ و ۱۲۵۶ در نظر گرفت. از سوی دیگر، مسلم است که در صورت شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۲۷ و ۱۲۲۵ ممکن است قیمت اونس طلا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد. سطوح حمایت بعد از سطح ۱۲۲۵ به ترتیب بر روی ۱۲۲۱ ، ۱۲۱۵ و ۱۲۰۸ قرار دارند.

از این رو در حرکت اصلاحی سطح حمایت بر روی ۱۲۲۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ۱۲۲۵ و ۱۲۲۳ قرار دارند و قیمت اونس طلا با قدرت بالای این سطوح حمایت تثبیت شده است. از منظر تحلیل فاندامنتالی نیز پس از آنکه دیروز سازمان کشورهای صادرکننده نفت با موافقت طرح فریز نفتی (تثبیت سطح تولیدات نفت اوپک) با شکست مواجه شدند این خبر باعث کاهش قیمت نفت و بازارهای سهام شده است که این مساله به افزایش قیمت اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۴۰ کمک کرد.

لازم به ذکر است امروز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز پس از یک هفته با افزایش روبرو شد و با ۵٫۶۴ تن افزایش به ۸۱۲٫۴۶ تن رسید. همین خبر و محرک کاهش بهای نفت و بازارهای سهام کافی است تا روند حرکت بازار اونس طلا نیز تحت شعاع قرار گیرد.

برای امروز هر چند به غیر از سخنرانی دادلی از اعضای بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا اعلام نمی شود اما تا زمانیکه قیمت اونس طلا بالای سطوح حمایت اصلی ۱۲۲۷ و ۱۲۲۵ تثبیت شده است، خریداران اونس طلا از این شرایط با شکسته شدن سطح ۱۲۴۰ به نفع خود با هدف های ۱۲۴۴ و ۱۲۵۰ بهره خواهند گرفت که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا